معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

زمان آغاز صدور ویزای عتبات برای اربعین

بصیر، حمید محمدی درباره هزینه های زائران برای پیاده روزی اربعین گفت: هزینه های خدمات مختلف مانند بیمه و خدمات پزشکی و روادید مشخص است ولی قیمت نهایی آنها نهایتا تا سه شنبه ۲۳ شهریور ماه اعلام خواهد شد؛ البته امسال قیمت روادید بدون تغییر و مانند سال گذشته ۴۰ دلار در نظر گرفته شده که در داخل کشور با نرخ ارز بازار و آزاد محاسبه می شود.

وی ادامه داد: امسال با توافق بانک مرکزی با بانک های عامل سپه، ملی و ملت مردم دیگر نیاز نیست که شخصا اقدام به تهیه دلار کنند، بلکه دلار در اختیار بانک ها قرار می گیرد و مردم تنها هزینه آن را پرداخت می کنند.

معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: قیمت بیمه و خدمات پزشکی هم حدود ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر فرد در نظر گرفته شده که با احتساب هزینه روادید، باید بگوییم که بیشتر هزینه های زائران مربوط به همین ۳ حوزه بیمه، خدمات پزشکی و روادید خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه تا شب گذشته بیش از ۱۳۵ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، تصریح کرد: کنسولگری عراق در تهران، سه شهر کرمانشاه، مشهد و اهواز را به عنوان مقر ثابت برای صدور روادید و همچنین ۱۲ نقطه دیگر در کشور را به عنوان مقرهای موقت صدور روادید در نظر گرفته است؛ البته صدور ویزا در مقرهای موقت از ۲۰ مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بحث پارکینگ ها خاطر نشان کرد: کمیته زیرساخت های ستاد اربعین در هر شهرهای مرزی کشور پارکینگ هایی را تعبیه کرده و قرار است در این زمینه ساماندهی صورت بگیرد.

تیتریک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا