آتش‌بس سوریه در پرتگاه سقوط/ حمله ناکام تروریست‌ها به غوطه شرقی دمشق

بصیر، ویکتور پوزنیخیر، معاون رئیس اداره عملیاتی ستاد کل نظامی روسیه اعلام داشته است که دولت سوریه به آتش بس متعهد بوده است.

این مقام نظامی روسیه افزود: نیروهای دولت سوریه به طور کامل بمباران را به جز در مناطقی که تحت تصرف تروریست های داعش و جبهه النصره است، متوقف کرده اند. اما متاسفانه شبه نظامیان مسلح گروه های معارض میانه رو که تحت حمایت آمریکا فعالیت می کنند، آتش بس را نقض کرده اند.

المصدر نیوز لبنان در این رابطه نوشت: معارضان تحت حمایت آمریکا مناطق مسکونی و مواضع ارتش سوریه را هدف پرتاب خمپاره های خود قرار دادند.

منابع نظامی روسیه اعلام داشتند که نیروهای معارضی که میانه رو خوانده می‌شوند تاکنون ۲۳ بار آتش بس سراسری در سوریه را نقض کردند. از زمان شروع آتش بس، ۶ غیرنظامی در حمله شبانه در حلب کشته و ۱۰تن دیگر زخمی شدند.

از طرف دیگر، تروریست های جیش الاسلام نیز با تخطی از توافق آتش بس، به مواضع ارتش سوریه در غوطه شرقی روستاهای دمشق هجوم برد. این گروه تروریستی در ابتدا مواضع دفاعی ارتش سوریه در مزارع الریحان را هدف قرار داد و درگیری ها در این منطقه ساعت ها به طور انجامید. اما علی رغم تلاش جیش الاسلام برای نفوذ به خطوط دفاعی ارتش سوریه، این گروه به دلیل تلفات بالایی که داشت مجبور به عقب نشینی شد.

منابع میدانی اعلام داشته اند که در پی این حمله ناکام تروریست‌های جیش الاسلام، ۲۰ تن از آن ها به هلاکت رسیدند، این در حالی است که تنها ۳ تن از لشکر ۱۰۵ ارتش سوریه در این نبرد کشته شدند.

در همین حال، مسکو از دولت سوریه خواسته است که فعلا به این تهدیدها پاسخی ندهد و آتش بس را حفظ نماید.

روسیه همچنین اعلام داشته است که نیروهای دولت سوریه آماده خروج از جاده کاستیلو و ایجاد یک منطقه بدون سلاح هستند. تخلیه نیروهای سوری قرار است از روز ۱۵ سپتامبر شروع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا