مدیرعامل شرکت گاز مازندران در گفت‌وگو با بصیرنیوز خبر داد

بودجه ۳۰۰ میلیاردی برای شرکت گاز مازندران در سال ۹۵

بصیر، دیدار مردمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با مردم فریدونکنار و سایر شهرستان‌های استان مازندران در اداره گاز این شهرستان برگزار شد.
محمداسماعیل ابراهیم‌زاده مدیرعامل شرکت گاز مازندران در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه شرکت گاز مازندران اقدام‌هایی در زمینه خدمات پس از فروش است که مردم باید اطلاعات لازم برای نحوه مصرف و خطرات ناشی از آن را آموزش ببینند، اظهار کرد: وزیر نفت باید روستاهای بیش از بیست خانوار را تا پایان سال ۹۷ گازدار کند.
وی با بیان اینکه شرکت گاز در سال گذشته ۸۵ هزار خانوار را گازدار و مبلغ ۲۵۳ میلیارد تومان را هم بین مردم توزیع کرد، گفت: بدهی پیمانکاران نیز تا پایان سال ۹۴ پرداخت شد و تا انتهای سال ۹۵ همه بدهی پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران، تصریح کرد: در سال ۹۵ شرکت گاز مازندران با بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان در حال فعالیت است که با ۱۹۰ پیمانکار برای شبکه انشعابات و ۱۶۰ پیمانکار از روستاهای هزار جریب نکا تا رامسر با وجود مناطق صب‌العبور در حال گازرسانی هستند و طبق برنامه ۵۶۰ کیلومتر کار انجام شد و ۲۷ هزار خانوار گازدار شدند.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر تنها مشکل در شرکت گاز وصول مطالبات است، گفت: حدود هشت سال مطالبات وصول نشد و ۵۷۰ میلیارد تومان از نانوایی‌ها، مرغداری‌ها، صنایع کوچک و بزرگ طلبکار هستند که هر هفته جلسه وصول مطالبات برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که مردم بابت مصرف گاز پرداخت می‌کنند مربوط به شرکت گاز نیست و وارد خزانه دولت می‌شود و دولت یارانه پرداخت می‌کند، یادآور شد: شرکت ملی گاز ۸۰ درصد یارانه‌ها را تأمین می‌کند که از این پول برای تأمین حقوق پرسنل و انجام پروژه‌های عمرانی استفاده می‌کند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران، افزود: ۹۹ درصد شهری و ۹۰ درصد روستائیان گازدار هستند و رتبه نخست را در زمینه گازرسانی به خود اختصاص دادیم.
ابراهیم‌زاده تصریح کرد: دولت با توجه به عدم نقدینگی نیاز شدیدی به این پول برای پرداخت یارانه دارد انتظار می‌رود که این بودجه‌ای که مردم برای گاز پرداخت می‌کنند را دولت در اختیار خود شبکه گاز قرار دهد.
وی گفت: باید ۳۰۰ میلیاد تومان را اداره گاز از خزانه دولت که از طریق هزینه مصرف گاز مردم پرداخت می‌کنند را خود اداره گاز دریافت کند چرا که باید تمامی ۲۰۰ روستا گازدار شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه اگر در مجوزها تاخیر ایجاد شود اداره گاز دچار چالش می‌شود و این ضرر را مردم می‌کنند، افزود: با تاخیر در صدور مجوزها، کارکنان دولت و خود این اداره حقوق خود را دریافت می‌کنند اما در این میان مردم دچار آسیب می‌شوند بنابراین دولتمردان باید حمایت‌های خود را بیشتر و عملی‌تر انجام دهند.
وی مهم‌ترین طرح با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومانی که در حال انجام است را CNG در شهر رینه آمل دانست و گفت: پیمانکار این طرح در چهار سال بعد از بهره‌برداری هزینه را دریافت می‌کند و در کجور و پل هم سرمایه‌گذار با ۱۴ میلیارد پنج سال بعد دریافتی دارد.
مدیرعامل گاز استان مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی دریافت کرد که که شرکت گاز ۲۵۳ میلیارد تومان آن را در مازندران توزیع کرد که علاوه بر گرم کردن خانه‌های مردم بازار را هم رونق بخشید.
ابراهیم‌زاده افزود: امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه جذب شد که هم می‌توانیم ۸۰ هزار خانوار را گازدار کنیم و علاوه بر آن این مبلغ به پیمانکاران بومی مازندران داده می‌شود تا در راستای خدمت رسانی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه امسال احتمال افت فشار وجود دارد و گاز خانگی قطع نمی‌شود اما باید اماکن دولتی، نانوایی ها و صنایع دوگانه‌سوز شوند، تصریح کرد: باید همه آمادگی کامل داشته باشیم در صورت افت فشار مشکی ایجاد نشود.
ابرهیم‌زاده گفت: جایگاه صادرات گاز در کشور در حال افزایش است که در حال حاضر با عراق، هند و قطر برای ارسال گاز قرارداد منعقد شد.
مدیرعامل گاز استان مازندران افزود: تعاملی با صدا و سیما، آموزش و پروش و نهضت سوادآموزی ایجاد شده تا آموزش‌های لازم به همه افراد در همه زمینه‌های ایمنی و مصرف گاز ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا