امروز عافیت‌طلبان دم از سازش و مذاکره با آمریکا می‌زنند/ شعار «مرگ بر آمریکا» ریشه در تجربیات تاریخی ملت ایران دارد

بصیرنیوز،

محمد اسدی در گفت‌وگو با نگاه آزاد، در پاسخ به این پرسش که چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا» گفت: ملت ایران، به عنوان سرمدار مبارزه با استکبار جهانی، مطمئنا شعارهای «مرده باد» نسبت به مستکبران و ظالمان جهانی را، از روی لق لقه زبان مطرح نمی‌کند و امثال این مواضع ملت ایران، بر پایه اصولی استوار است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران افزود: شعار «مرگ بر امریکا» و برائت جستن از مصداق اتم استکبار در عالم، نه تنها حاکی از احساسات مردم نیست، بلکه آنها هنگامی که تحربیات تاریخی خود را مرور می‌کنند، وقتی در اصول و مبانی قرآنی خود دقیق می‌شوند و زمانی که اوضاع منطقه و جهان را تحلیل می‌کنند، بدین معنا می‌رسند که یک ظالم و خودکامه‌ای، درحالی که ناحق است و بزرگی و کرامتی ندارد، خود را شایسته آقایی و کدخدایی می‌بیند و این مطلب را هم با زر و زور، می‌خواهد در جهان جا بیاندازد، که این خود معنای مستکبر است، آن وقت ملت ایران، با تکیه بر این براهین، استکبارستیزی خود را با فریاد مرگ بر آمریکا، به جهانیان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از آن وجوه تسمیه‌ای که می‌توان برای انتخاب این نام، به آن اشاره کرد، این مطلب است که انقلاب اول، در ذهن‌های مردم بدین صورت شکل گرفت که ملت ایران، به یک تحلیل و شناخت درستی از مستکبر درونی که بر مسند پادشاهی و حکومت تکیه زده رسیدند، مستکبری که صاحب حق برای تصدی حکومت بر مردم ایران نبود و با خون‌ریزی و استبداد سعی در حفظ این موقعیت خود داشت.

اسدی تصریح کرد: لذا مردم، در انقلاب اول، شعارهای مرگ بر شاه سر می‌دادند. بر همین اساس، در اتفاق مبارک تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دوم و مهم‌تری شکل گرفت. بدین معنا که تجربه گران‌بهایی بر تجربیات ملت ایران افزوده شد، که نشان می‌داد آمریکا دشمن واقعی این مردم است و مهر تاییدی بود بر همه بدعهدی‌ها و خیانت‌هایی که سابقا بر مردم مسلمان ایران روا داشتند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، خاطرنشان کرد: ایرانیان یک مستکبر بزرگتری را شناختند که او هم سعی بر مستضعف شمردن صاحبان بزرگی و کرامت و ولایت دارد و از هیچ خباثتی برای حفظ جایگاه ظالمانه خود دریغ نمی‌کند و اوست که سرچشمه بسیاری از مفاسد و ناامنی‌ها و کشتارهای عالم است و مستکبران دیگر، در سایه و حمایت این شیطان بزرگ هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزک‌کنندگان آمریکا، گفت: این گروه از افراد سعی دارند دست‌های پلید، خبیث و چدنی آمریکا را، با دستکشی مخملی نشان دهند و آرایشی غلیظ بر آن چهره کریه بنشانند.

اسدی با اشاره به اهداف این جریان، خاطرنشان کرد: شاید یکی از عواملی که بتوان به آن اشاره کرد، دید عافیت‌طلبانه این افراد است. مقابله و مقاتله با استکبار جهانی و مصداق اتم آن، آمریکا، مشتمل بر هزینه‌هایی است که باید پرداخت شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران در ادامه با اشاره به اینکه پس از سه سال مذاکره، بسیاری امروز به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: قاعدتا، گذشته می‌تواند در ترسیم نقشه راه آینده، تاثیری به‌سزا داشته باشد. همان طور که عرض کردم، ملت ایران، انبوهی از تجربیات تاریخی را در ذهن خود دارد که دلالت دارد بر اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: حتی اگر نخواهیم به گذشته دور خود نگاهی بیاندازیم، با تحلیل و بررسی تحولات منطقه غرب آسیا، ظلم و ستمگری‌های آمریکا و قابل اعتماد نبودن آن، کاملا آشکار و مبرهن است. در تحولات سوریه، به‌عنوان حامی اصلی تروریسم، در بسیاری از موارد ناقض آتش بس‌ها و شروع کننده حملات ناجوانمردانه بوده‌اند، در کشتار مردم مظلوم یمن، اینکه حکام ظالم سعودی، دست نشانده آمریکا هستند، مشهود ماست و همچنین در تحولات عراق و حمایت از تروریسم و داعش.

اسدی با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک ماست، گفت: مسئله مهم‌تر، دشمنی آشکار امریکا با ملت ایران است که در چند سال اخیر فعالیت این دولت، حتی با وجود مذاکرات و تلطیف روابط و …، تشدید تحریم‌ها را شاهد بوده‌ایم و لذا دشمنی این مستکبر با مردم کاملا واقعی و حقیقی است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران عنوان کرد: در اتفاق برجام هم، با وجود اینکه طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کرده است، اما طرف‌های غربی، علی‌الخصوص آمریکا، به کارشکنی‌های خود ادامه می‌دهند و چه در ظاهر و چه در پس زمینه، به دشمنی که روال و رویه ثابت آنهاست، ادامه می‌دهند.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود این همه تجربه داخلی و خارجی، به نظر وقت آن رسیده که با نگاه واقع‌گرایانه که مورد تاکید دولت است، بر بدعهد بودن آمریکا و بدبینی نسبت به آن، صحه بگذارند. هرچند که اخیرا ریاست محترم دولت، به این مسئله اذعان کردند، اما ظاهرا هنوز به برجام امیدواری و خوش‌بینی وجود دارد، که اگر از اثر، پی به موثر ببریم،  این خوشبینی و امیدواری هم، جای تامل و دقت بیشتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا