کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا در برخی از مناطق کشور

بصیرنیوز، تهران ، همدان،‌خرم‌ آباد ، کرمانشاه ، سنندج ،‌ کرج و اراک مراکز استان هایی بودند که با افت دما بین ۱۴تا ۱۵ درجه مواجه شدند.

وی گفت: در پایتخت امروز حداقل دما به حدود ۴ درجه بالای صفر رسید که اگر بخواهیم با دمای اردبیل مقایسه کنیم هوا در منطقه فرودگاهی شهر اردبیل به ۱۱ درجه زیر صفر رسید و در داخل این شهر نیز دما ۸ درجه زیر صفر بود.
این کارشناس هواشناسی درباره دیگر مناطق استان اردبیل گفت: چالدران، ‌سراب و خلخال نیز هر کدام دمای ۷ درجه زیر صفر داشتند.
اصغری درباره احتمال بارش های امروز افزود: سامانه ای که باعث بارش های خیلی خوب اما کوتاه مدت در خیلی از مناطق کشور شد امروز در شمال شرق کشور فعال می شود و اوج ناپایداری ناشی از آن در استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی  و بخشهای از خراسان جنوبی خواهد بود.
وی گفت: این شرایط توام با وزش باد نسبتا شدید در برخی از مناطق خواهد شد ضمن آنکه بارندگی در شهرهایی مانند مراوه تپه ، سرخس، ساری،‌ مینو دشت ،‌سبزوار ، بجنورد ،‌نیشابور و تربت حیدریه صبح امروز به ثبت رسیده است .
این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: این سامانه در آخرین ساعات امروز کشورمان را ترک می کند اما سرمای هوا به خاطر برفی که روی زمین است، باقی خواهد ماند و روند افزایشی دما با شیب بسیار کندی رخ خواهد داد.
اصغری در مورد هوای روزهای آتی کشور گفت: کشور فردا روز آرامی را خواهد داشت اما روز شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود و سرعت این موج بر خلاف موج قبلی کند است و بارندگی ها عمر بیشتری خواهند داشت البته شدت بارندگی ها ضعیف تر خواهد بود .
وی گفت: به همین دلیل از روز شنبه در کرمانشاه،‌ایلام ، دامنه های زاگرس،‌لرستان ،‌همدان ،‌مرکزی و سواحل دریای خزر باید منتظر بارش باشیم .
این کارشناس هواشناسی درباره هوای روز یکشنبه کشور نیز گفت: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در عرض ها جنوبی تر کشور شامل بخشهای جنوبی ایلام ،‌خوزستان ،‌چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، شمال فارس و غرب اصفهان منتظر بارش هستیم .
اصغری همچنین افزود: این سامانه روز دوشنبه به کندی در شمال شرق کشور فعال می شود و در گلستان ، خراسان شمالی و خراسان رضوی با اعتماد به الگوی نقشه های پیش یابی باید منتظر بارندگی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا