معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

تعریف ۴ میلیارد تومان برای احداث ۸ بلوک زایمان در مازندران

بصیر، علیرضا مردانشاهی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: به دلیل آنکه سزارین‌ها در کشور رشد زیادی دارد و چون فضای مناسب و استاندارد متناسب با استاندارد جهانی فراهم نبود فضایی برای تسهیل در زایمان ایجاد شده است .
وی با بیان اینکه در استان مازندران هشت بلوک زایمان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان تعریف شد، افزود: چهار واحد از این بلوک‌های زایمان در فریدونکنار مورد بهره‌برداری و افتتاح شد و به طور همزمان ۱۲ اتاق LDR در سطح استان مازندران بهره‌برداری شد که در سطح استان ۴۰ اتاق LDR وجود دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه حدود ۱۴ هزار متر از فضای سلامت برای دریافت خدمات سرپایی که یکی از آن‌ها در فریدونکنار قرار دارد، گفت: حدود چهار میلیارد تومان اعتبار اورژانسی دریافت کردیم که برخی از اورژانس‌ها راه‌اندازی شدند.
مردانشاهی خاطرنشان کرد: ۱۱۳ تخت ویژه‌ ای سی یو و اِن ای سی یو در سطح کشور فعال شده و قسمتی از آن در حال فعال شدن است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: غربال‌گری سلامت با اعتبار ۶ میلیارد تومان در پنج بلوک در حال اجرا است که دولت برای کسانی که سرطان دارند نگاه ویژه دارد تا هزینه‌ای پرداخت نکنند و حتی فضایی برای غربال‌گری قبل از آنکه وارد فضای پیشرفته شوند فراهم کرد.
وی یادآور شد: بیماران در گذشته برای تجهیزات بیرون می‌رفتند اما در حال حاضر همه تجهیزات در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و حتی برای اعزام بیماران هم دولت خود آمبولانس در اختیار بیمار قرار می‌دهد.
مردانشاهی تصریح کرد: هتلینگ بیمارستان نیز برای حمایت از همراهان بیماران نیز وارد کار شدند. اگر چه هنوز با ایده‌آل فاصله داریم اما امیدواریم به آن ایده‌آل برسیم.
وی گفت: در جراحی مغز و اعصاب در کشور دچار کمبود هستیم اما تلاش شد با ریاست دانشگاه مازندران این شرایط برای حضور جراح اعصاب فراهم شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: امسال یک نفر به عنوان جراح مغز و اعصاب به مازندران اعزام شد اما بیمارستان فریدونکنار از جمله بیمارستان‌های استراتژیک منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا