هیلاری کلینتون اذعان کرد؛

انتخابات از شکافهای عمیق پرده برداشت/بسیاری از شهروندان آمریکا نتیجه انتخابات را قبول ندارند

بصیر، “هیلاری کلینتون” در نخستین اظهار نظر علنی پس از شکست در برابر دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود، در مراسم صندوق حمایت از کودکان اظهار داشت: بسیاری از آمریکایی ها از خود می پرسند که آیا پیروزی او (ترامپ) به معنای آن است که آمریکا هنوز همان کشوری است که تصورش را در ذهن خود داشتند.
کلینتون گفت: اختلافات و شکافهایی که این انتخابات از آن پرده برداشت، بسیار عمیق است.

وب سایت رادیو ملی آمریکا (NPR) نیز خاطرنشان کرد که کلینتون در این مراسم گفته است، طی یک هفته گذشته او هم در مواقعی بسیار ناامید و مایوس بوده و اصلا دلش نمی خواسته از خانه بیرون برود و در این مواقع می خواسته تنها یک کتاب خوب بردارد، و روی زمین “چمباتمه” زده و از خانه بیرون نرود. او گفت حتی حضورش در جمعی که برای سخنرانی به میان آنها آمده، آسان نبود.
کلینتون در عین حال انتقاداتی را نیز متوجه سیاست های دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا به ویژه در زمینه وعده او برای اخراج حدود ۳ میلیون مهاجر غیر قانونی از خاک آمریکا کرد.
او با اشاره به صحبتش با یک دختر بچه اهل ایالت نوادا که بسیار نگران بوده پدر و مادرش را به خاطر اقامت غیر قانونی در خاک آمریکا در دولت آتی ترامپ از خاک آمریکا اخراج کنند، اظهار داشت:” این دختر بچه گریه می کرد. نباید هیچ کودکی در آمریکا با ترسی این چنین زندگی کند. نباید هیچ کودکی به دلیل اینکه لاتین یا آفریقایی تبار و یا مسلمان  است و یا معلولیت جسمی دارد از رفتن به مدرسه نگرانی داشته باشد.”
کلینتون همچنین با انتقاد دوباره از شعار انتخاباتی دونالد ترامپ درباره ” بازگرداندن دوباره عظمت به آمریکا” مدعی شد: آمریکا همین الان نیز بزرگ ترین کشور دنیاست و دارای عظمت است.
او در عین حال گفت که برای بسیاری از شهروندان آمریکا و حامیان او پذیرفتن نتیجه انتخابات اخیر آمریکا بسیار سخت و مشکل است و اینکه : بسیاری از آمریکایی ها از هفته گذشته این سوال را می پرسند که چه بر سر کشورشان خواهد آمد و آنها در چگونه کشوری زندگی می کنند.
به گزارش العالم او در پاسخ به این نگرانی ها گفت : ولی پاسخ من به این پرسش همان طور که در سخنرانی کوتاه هفته گذشته – پس از شکست – نیز گفتم این است که هدف رقابت انتخاباتی ما  تنها درباره یک شخص و یا یک انتخابات مخصوص نبود، بلکه تمرکز اصلی روی کشوی بود که همه ما دوستش داریم و می خواهیم آمریکایی بسازیم که امیدوار و مهربان باشد.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا