امام جمعه شهرستان فریدونکنار:

نخبگان و مسئولان باید بصیرت سیاسی خود را ارتقاء دهند

بصیر، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی در جمع مردم شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه این روزها همزمان با سالروز شکست حصر آبادان است و دشمن در هنگام دفاع مقدس نخستین شهری را که تصرف کرد سوسنگرد بود، اظهار کرد: سوسنگرد پس از سه روز با شجاعت مردم و دفاع آن‌ها از اشغال خارج شد و برای بار دوم نیز سقوط کرد و امام دستور داد که پس از ۲۴ ساعت باید این شهر آزاد شود که با همکاری رهبر فعلی و چمران و بسیجیان و دلاورمردان بدون توجه به سخنان بنی‌صدر از ۲۶ آبان ۵۹ حمله را آغاز کردند و سوسنگرد را از دشمن آزاد کردند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید بخش‌هایی از مشکلات خود را در مسائل اقتصادی با اجرای اقتصاد مقاومتی حل کنند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه مسئولان باید در زمینه صادرات، واردات، سیستم بانکی، بازار ارز و طلا نظارت کنند، تصریح کرد: فیش آب و برق و گاز که معلوم نیست با چه معیاری قیمت گذاری می‌شود و اینها اجهاف و سختی را بیشتر می‌کند.
جلالی یادآور شد: در حالی که همچنان در رکود اقتصادی به سر می‌بریم عملا شعار و حرف کفایت نمی‌کند و برخی از مسئولان در برخی ادارات خودسرانه بدون توجه به مسائل شرعی و قانونی جریمه دیرکرد درست کردند در حالی که این جریمه‌ها حرام است.
وی افزود: در برخی ادارات که مردم بدهکارند بدهی‌ها را با دیرکرد پرداخت می‌کنند که این خلاف و حرام است و نباید به مردم فشار وارد شود.
امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه سیستم نظارتی باید تقویت شود، گفت: این هشت هزار میلیارد از کجا پیدا شد که در این حالت یا ناظران شریک و یا در نظارت ضعیف هستند و نباید چنین مسئولیت‌هایی را به این افراد ناظر داد و نظارت باید قوی شود.
وی با اشاره به سخنان رهبری درباره حقوق نوجومی که فرمودند این برداشت‌ها نامشروع و گناه است، گفت: باید این نظارت‌ها دقیق باشد و نباید اینطور باشد که هر کس هر چه دلش خواست برداشت کند و حال که به دادن بودجه شد بگویند بودجه نداریم و چرا نباید بودجه شهرستان پرداخت شود؟
جلالی افزود: حدود هشت ماه از سال گذشته اما هنوز بودجه‌ای پرداخت نشد و امیدواریم که این امر مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه فریدونکنار همچنین با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مردم اصفهان که فرمودند “با انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا نه خوشحالیم و نه ناراحت،” گفت: رهبری درباره اقدامات رییس‌جمهور آمریکا فرموند اگر این رئیس‌جمهور کوچکترین تعرضی به استقلال ایران داشته باشند از هر قشری که باشند برخورد شدید خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: نخبگان و مسئولان باید بصیرت سیاسی خود را ارتقاء دهند و از توطئه دشمن غافل نباشند و فریب خنده‌های دشمن در جلسات مذاکره را نخورند و روحیه انقلابی را در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی حفظ کنند و اقصاد مقاومتی و اقدام و عمل را مد نظر قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا