تاج: به دنبال کنار رفتن باشگاه‌های بدهکار هستیم

بصیرنیوز،مهدی تاج در کارگاه آموزش TMS گفت: از ناظران فیفا و عزیزانی که به مراسم امروز تشریف آوردند تشکر می‌کنم. جلسه خوبی است و ارزیابی من از آن مثبت است. این کارگاه می‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند.

وی افزود: یک زمان نقل و انتقالات با دست انجام می‌شد و موانع زیادی داشت. مثلا می‌رفتند هیات فوتبال و قرارداد را ثبت میکردند که قرارداد ۱۲ شب بسته شده و مباحث متفاوت مطرح میشد. الان همه چیز سیستماتیک شده و tms کمک می‌کند تا نقل و انتقالات خیلی راحت انجام شود. این کار بسیار خوبی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: خوشبختانه این موضوع در کشور ما جدی گرفته شده و به زودی قرار است برای مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها یک سمینار برگزار شود که این مجوز اجبار و یک کار درست است.

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: خوشحالم این اتفاقات می‌افتد. نباید از نقد رسانه‌ها به این موضوع ناراحت شویم و برخی بی انضباطی‌ها را بپذیریم و نباید به سادگی از آن عبور کنیم تا این اتفاقات بیفتد بخصوص در فوتبال که اگر اشتباهی صورت بگیرد خیلی پیداست و باید تلاش کرد تا جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: یکی دو باشگاه به جلسه امروز نیامدند که جای گلگی دارد البته این مسئله به ضرر خودشان تمام می‌شود. الان بهشت نقل و انتقالات از بابت بازیکنان خارجی کشور ایران است. یک زمان وکلای خارجی می‌گفتند دلمان می‌خواهد در ایران پرونده داشته باشیم که این بد است و باید این گرفتاری رفع شود. باید در این جلسات با مراحل اصولی آشنایی پیدا کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال، اظهارداشت: قرار است بزودی دو اتفاق در فوتبال بیفتند که رنسانسی به وجود می‌آورد. اول جوانگرایی و دوم سامانه تیم‌های ملی و سپس بحث منطقه ای کردن فوتبال پایه است که موجب بهبود کیفیت و بهره وری می‌شود و در نهایت اینکه باشگاه‌ها را مکلف می‌کند که به اندازه هزینه‌ای که برای نقل و انتقالات می‌کند به همان اندازه بدهی خود را بپردازد. در این زمینه اتفاقاتی در حال وقوع است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال ایجاد سیستمی هستیم که هر باشگاهی نتواند بدهی‌هایش را صاف کند باشگاه بعدی جایش را بگیرد و اصراری هم به اینکه مثلا در لیگ یک ۱۸ تیمی باشد نداریم و ۱۶ تیمی  می کنیم چون دنبال کیفیت هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا