نجات یافتن ۷ کوهنورد گرفتار در برف در جنگل‌های نوشهر

بصیرنیوز، امیرحسین عسگرزاده امروز در شهرستان نوشهر با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه و مجدانه نیروهای هلال احمر در امر نجات کوهنوردان، اظهار کرد: ۱۵ نفر از نیروهای زبده و مجرب هلال احمر که در کوهنوردی نیز مهارت بالایی داشتند با تجهیزات اقدام به عملیات نجات این افراد گرفتار در برف کردند.

وی افزود: نیروهای امداد و نجات هلال احمر نوشهر همراه با کمک سه دستگاه لودر اقدام به بازگشایی مسیر صعب‌العبور کردند و توانستند حتی تا فاصله چهار کیلومتری هفت کوهنورد گرفتار در برف بروند اما به علت تاریکی هوا و ارتفاع بالای برف و نیز سرمای شدید هوا ادامه عملیات امداد و نجات امکان‌پذیر نبود.

رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر نوشهر انجام شد بخشی از مسیر برای نجات این هفت نفر همواره شد و اکنون خبر رسیده است که گروه آفرود نوشهر توانسته است خود را به این افراد رسانده و در نتیجه همه آنها را به پایین کوه منتقل کرده و کوهنوردان نجات یابند.

عسگرزاده گفت: در حین عملیات امداد و نجات عصر امروز نیز موفق به ارتباط تلفنی با یکی از ۱۰ کوهنورد گرفتار در برف شدیم و اطلاع یافته بودیم که این افراد در یک واحد دام‌سرا پناه یافتند و مهمان دامداران هستند و حال تمامی افراد نیز مساعد و خوب گزارش شده است.

به گزارش فارس، هفت نفر از کوهنوردان نوشهری و چالوسی در حین کوهنوردی در جنگل‌های نوشهر به علت شدت بارش برف و بوران، مسیر خود را گم کردند و گرفتار در سرما و یخبندان شدند.

هنوز تعدادی دیگر از کوهنوردان در دیگر مناطق جنگلی نوشهر در برف گرفتار هستند و تلاش‌‌ها برای نجات آنها ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا