بسیج، صلابت، اقتدار/قسمت سوم

نقش و تاثیر بسیج ورزشکاران در ورزش

بصیر، بسیج نقش اثرگذاری در فرهنگ‌سازی ورزش اسلامی ایفا می‌کند و از آن‌جایی که پیوند بسیج و ورزش در زمینه‌های مختلف منجر به توفیقات ارزشمندی شده است باید در راستای پیوند عمیق آن تلاش کرد.

فرهنگ بسیج، فرهنگی بسیار قوی است که متجلی از دستورات دینی و ولایت است و بر آمده از تفکر، تعقل و تعمق است و هر دستگاهی که با چنین فرهنگی پیوند بخورد قطعا زمینه رشد و شکوفایی آن در زمینه‌های مختلف دو چندان می‌شود.

بسیج نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ورزش ایفا می‌کند و در این زمینه باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که اهداف سازمان بسیج ورزشکاران در عمل اجرایی شود.

توسعه بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، فعالیت در دو بخش بانوان و آقایان، سیاست‌گذاری، تشکیل کارگروه‌های مختلف ، استفاده از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد در زمینه بسیج از مهم‌ترین نیازها است که ادارات ورزش و جوانان با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران می‌توانند آن‌ها را برطرف کنند.

باید تمام ظرفیت‌های بالقوه جامعه ورزش به منظور بارور کردن و نشر فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی براساس دستورات مقام معظم رهبری بین ورزشکاران و فضاهای ورزشی استفاده شود و بسیج ورزشکاران به‌عنوان بازو و حامی ورزش می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

ورزش عامل سلامتی و نشاط جسم و روح می‌شود و کسی که در انجام ورزش کوتاهی کند قطعاً نمی‌تواند در زندگی فرد موفقی باشد و افرادی که از ورزش دوری می‌کنند غالباً در انجام کارهای روزمره نیز نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند چراکه توان جسمی عامل تحرک و پویایی است و چیزی که ورزشکار بسیجی را مجزا می‌سازد، داشتن روحیه خودباوری و اخلاص و تواضع است.

مرتضی اسدپور – سردبیر سرویس ورزشی بصیر نیوز

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام، شعار دورانش گذشت، عمل باید کرد.
    ورزش معطل همین جمله شما بود گفتید فعال شد و در مسیر افتاد.
    خدا همه ما را هدایت کند. انشا الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا