9دی؛ تقابل حق و باطل/قسمت سوم

در فتنه ۸۸ سه دسته مقصر اصلی وجود دارد/ نقش پررنگ قشر خاکستری انقلابی‌مآب در هدایت فتنه ۸۸

بصیر، فتنه ۸۸ یکی از حوادث پیچیده تاریخ نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران است که باید از زوایای مختلف به این موضوع نگریسته تا ابعاد متفاوت این حادثه بسیار بزرگ که به تعبیر مقام معغظم رهبری«انقلاب را تا مرز پرتگاه پیش برد» برای نسل‌های آینده انقلاب تبیین و تحلیل شود.
یکی از موضوع‌هایی که در این زمینه بسیار مهم است تا ابعاد آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم این پرسش است که اگر بخواهیم مقصران اصلی فتنه ۸۸ را تبیین کنیم چه کسانی در دایره مقصران دارند؟
برای پرسش به این پاسخ باید زوایای مختلف فتنه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد تا با اسناد معتبر موجود جوابگوی اذهان عمومی باشیم اما در این مجال اندک سه دسته اصلی این حادثه بسیار بزرگ را بیان می‌کنیم.
یکی از اعمالی که این روزها به ویژه در دستور کار جبهه فتنه همسو با اربابانشان در غرب انجام می‌شود، کمرنگ کردن و تغییر افکار عمومی نسبت به این موضوع است، به گونه‌ای که حتی رسانه‌های اقتصادی همسو با آنها وارد مسائل سیاسی مربوط به فتنه می‌شوند و مهم‌ترین دلیل آن نیز هدایت افکارعمومی به سمت و سویی دیگر است.
اما همانطور گفته شد در فتنه ۸۸ چند دسته مقصر وجود دارد، دسته نخست مانند کروبی و موسوی که در بطن کار بودند و به عروسک‌های خیمه شب‌بازی غرب تبدیل شدند.
به عنوان مثال یکی از شخصیت‌های کشور،هفته ها قبل از انتخابات از تریبون رسمی اعلام کرد باید کاری بکنیم که همان رای که به صندوق انداخته می‌شود، از صندوق بیرون آید و همسر همین شخصیت در روز انتخابات پس از انداختن رای خود به صندوق، گفت احتمال تقلب در انتخابات کاهش پیدا نکرده و اگر تقلب شد مردم به خیابانها بریزند، موسوی هم همان روز انتخابات در حالی که هنوز نتایج آراء اعلام نشده بود، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که برنده انتخابات است.
اینگونه صحبت‌ها خواسته و ناخواسته باعث شد شبهه تقلب در انتخابات قوت بگیرد و اصلی ترین مرحله از پروژه ناکام انقلاب‌های مخملی کلید بخورد انقلاب‌هایی که در بعضی از کشورها نظیر گرجستان و اوکراین باعث روی کار امدن حکومت‌های وابسته به غرب و دست نشانده آمریکا شده بود.
فردای روز انتخابات با اعلام نتایج و پیروزی دکتر احمدی‌نژاد، موسوی نتایج را بهت‌آور خواند و اعلام کرد که با توجه به تقلب گسترده در انتخابات، نتیجه را نمی‌پذیرد و مردم را به حضور در خیابان‌ها دعوت کرد.
این تجمعات در روزهای بعد هم ادامه پیدا کرد که موجب خسارت‌های فراوان به بیت المال و اموال عمومی و کشته شدن چندین نفر از هموطنان شد.
این در حالی بود که برخی متهمان و دستگیرشدگان اعتراف کردند که تقلب فقط اسم رمز این آشوب‌ها بود و ما خود می‌دانستیم که با این ساز وکار انتخابات در کشور ما اصلا امکان تقلب وجود ندارد.
دسته دوم آن‌هایی بودند که با رسانه خود فتنه را به سمتی که می‌خواستند مدیریت می‌کردند، در کنار نقش محوری برخی خواص که در جریان فتنه ۸۸ به عنوان سران فتنه نزد عموم مردم شناخته شدند، حضور و نقش آفرینی مستقیم دشمنان خارجی نظام و مردم ایران کاملا مشهود بود اما بخش عمده‌ای از پروژه جنگ نرم دشمنان داخلی و خارجی در جریان این فتنه از طریق «رسانه‌‌ها» عملیاتی و به مرحله اجرا درآمد.
در فتنه ۸۸ برخی از خواص متاسفانه با وجود صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص موضع‌گیری صریح و شفاف در این خصوص نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه از طریق برخی رسانه‌ها و مطبوعات داخلی آب در هاون دشمن ریختند و هم‌صدا با دشمنان این نظام و در راستای اهداف آن‌ها گام برداشتند.
رسانه‌های غربی در فرآیند فتنه دو موضوع اصلی را عملیاتی كردند که یکی از آن‌ها دامن‌زدن به فضای آشوب و دیگری شكل دادن به سیاست‌های نظام سلطه بر اساس نوع تحلیل‎هایی كه از داخل ایران ارائه می‌كردند و در این بین رسانه‎هایی بودند كه به طور مستقیم پیگیر ایجاد خط اغتشاش و دامن زدن به نا آرامی‌ها بوده‌اند، شاخص‌ترین این دسته سایت BBCاست.
تأسیس ‏شبكه تلویزیونی بی‎بی‎سی فارسی تنها ۶ ماه پیش از برگزاری انتخابات ، افزایش برنامه‎های آن به ۲۴ ساعت در ‏روزهای نزدیك به انتخابات وتأثیر فزاینده آن بر هدایت، كنترل، مهره چینی و بازی‏گردانی حوادث پیش و ‏پس از انتخابات تنها یك مورد از موارد نشان دهنده تدوین سناریوی دشمنان خارجی و داخلی جهت براندازی ‏نظام می‌‏باشد.
فراخوان‎های سازگارا و نوری‌زاده در شبکه‌های ‏VOA‏ و ‏BBC‏ برای اغتشاشات روز عاشورا از ‏دیگر مصادیق این امر هستند كه بر تأثیر رسانه‎های خارجی بر وقایع و تحولات داخلی گواهی می‎دهند.
جهت‎گیری بسیاری از رسانه‏‌ها چون روز آنلاین، گویا، گذار، ‏VOA، ‏BBC، رادیو فردا، رادیو زمانه، رادیو ‏رژیم صهیونیستی، شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب مانند منافقین، گروه‌های سلطنت‌طلب، پارس، رنگارنگ، ‏کانال بک و سایت‌های اینترنتی ضدانقلاب و همسو با جریان فتنه مانند جرس، كلمه، بالاترین، قلم و… در ‏جریان انتخابات و وقایع بعد از آن و تأثیر آن‎ها به عنوان عوامل مؤثر بر اعتراض و آشوب، در کنار عملكرد بی بی سی، مهندسی شده بود.
در این راستا برخی از رسانه‌های داخلی نظام نیز همراه با غرب فریاد تقلب سر می‌دادند و به آشوب‌های خیابانی در کشور دامن می‌زدند.
و اما دسته سوم کسانی هستند که آتش فتنه را با سکوت خود مدیریت می‌کردند و به قشر خاکستری فتنه ۸۸ معروف شدند، این دسته آن‌هایی بودند که ظاهرا در رسانه‌ها وارد نشدند، به کف خیابان‌ها نریختند هر چند فرزندان‌شان بودند و سعی کردند با تجربه از فتنه ۸۸ پای خود را از این برکه کثیف بیرون نگه دارند و تنها هدایت آن را به عهده داشتند و با سکوت خود به صورت معنوی از آن حمایت کردند، نکته قابل توجه سابقه انقلابی و اجرایی آنها در بدنه اصلی کشور بود و به راحتی می‌توان آن‌ها را از بدنه انقلابی خارج و وارد بدنه غیرانقلاب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا