عضو شورای شهر فریدونکنار:

شورا باید مصوبات خود را اطلاع رسانی کند/ساخت دریچه مکانیزه آب فریدونکنار با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال

سید هادی میرانی کناری در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز درباره خریداری ساحل‌روب، اظهار کرد: ساحل‌روب با تمامی تجهیزات و تراکتور آن خریداری شد و در حال فعالیت است اما به دلیل مشکلی که برای آن ایجاد شد با ماسه فریدونکنار باید همسان‌سازی شود.
وی افزود: فریدونکنار دارای ماسه بدون گِل است که باید پروانه جذب زباله بر روی آن نصب شود.
عضو شورای شهر فریدونکنار، تصریح کرد: در فصل سرما چون مسافران کمتری برای بازدید می‌آیند و تورهای پره در حال فعالیت هستند به همین دلیل زباله‌های کمتری در ساحل وجود داشته باشد و این پره‌ها هم به این مورد کمک می‌کند.
میرانی درباره برگزاری کنفرانس مطبوعاتی شورای شهر یادآور شد: در قانون ۵۵ شهرداری و ماده ۷۶ تشکیلات شوراها و شهرداری‌ها که تبصره ۷ دارد، شورا بابد مصوبات معمولی خود را اطلاع رسانی کند که این طرح ارائه شد تا مردم از مصوبات شورا اطلاع داشته باشند.
این مسئول، درباره لبور یا ذخیره‌گاه آب فریدونکنار، گفت: این منطقه در شرق فریدونکنار با ۵۰ هکتار مساحت که از گذشته به عنوان ذخیره‌گاه آب برای کشاورزی به‌کار می‌رود و در حال حاضر هم استفاده می‌شود.
وی افزود: برخی از افراد روستاهای همجوار آب‌بندان فریدونکنار آمدند و کاربری این تشکیلات که در دست محیط زیست است حدود ۵ هکتار از مساحت آن را با بیل مکانیکی شبانه جدا و مرز بندی کردند برای شالیزاری که خوشبختانه با پیگیری از طریق دادگستری انجام شد.
میرانی کناری، گفت: مسئولان مردم را به آرامش دعوت کردند تا میان مردم درگیری ایجاد نشود با پیگیری مراجع قضایی برای رفع تصرف حکم صادر شد.
وی، افزود: دکتر یخکشی بحثی در زمینه احیا تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها اعلام کردند که بودجه تصویب شد برای لایربی تا در زمستان پرندگان از آن استفاده کنند و نیز در بهار برای کشاورزی مساعد است.
عضو شورای شهر فریدونکنار، تصریح کرد: کلنگ‌زنی دریچه مکانیزه آب بابل، بابلسر و فریدونکنار با مبلغ دو میلیارد تومان پیش‌بینی شد و در مدت ۶ ماه تا یک سال ساخته می‌شود.
این مسئول، یادآور شد: امسال ۲۰ کیلومتر لایروبی تالاب فریدونکنار منتهی به زمین‌های کشاورزی انجام می‌شود.
وی، گفت: پس از دریچه آب احمد چاله‌پی باید پلی احداث شود برای آب‌دهی بهتر بهره‌برداری از آن انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا