تعداد موبایل‌های وارداتی به کشور در ۷ ماه نخست سال+ جدول

بصیرنیوز،ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه در خصوص میزان واردات تلفن همراه گفت : به طور میانگین در هر ماه بین ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور می شود و این عدد در سال به ۱۵ میلیون دستگاه می رسد.

وی در ادامه گفت : در بازار تلفن همراه ۶۰ تا ۷۰ درصد گوشی های بالای ۱۰۰ هزار تومان از طریق قاچاق وارد کشور می شود که این موضوع ضربه سنگینی به بازار تلفن همراه وارد کرده است .

درستی اظهار داشت : قاچاق تلفن همراه به خرده فروشان و مغازه داران ربط چندانی پیدا نمی کند و بیشتر با شرکت های وارداتی و عمده فروشان ارتباط دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه با بیان این که سهم تولیدات داخلی در بازار تک رقمی است،گفت : در حال حاضر تولید کنندگان ایرانی به دلیل اینکه تولید این محصول در داخل کشور صرفه اقتصادی ندارد سهم چندانی از بازار تلفن همراه ندارند.

درستی در پایان گفت : مهم ترین مشکل بازار تلفن همراه، پدیده قاچاق در سطح بازار است که باید برای جلوگیری از تشدید این مشکل نظارت بیشتری در مبادی ورودی کالا صورت گیرد.

اما بر اساس آمار گمرک در ۷ ماه منتهی به مهر ماه سال جاری، بیش از ۲۴۵  تن  تلفن همراه به ارزش دلاری  ۱۰۱,۹۳۱,۲۲۲و ارزش ریالی  ۳,۱۲۷,۱۲۱,۹۶۵,۱۳۱ وارد کشور شده است.

کشور امارات  با صادرات هزار و  ۹۷ تن و ۹۲۴ کیلو گرم  تلفن همراه  به کشور با ارزش دلاری  ۴۵,۸۶۸,۱۹۶ و ارزش ریالی ۹,۹۱۰,۶۰۲,۷۰۴  در رتبه اول و پس از آن جمهوری کره  با صادرات ۸۷ تن و ۲۹۴  کیلوگرم به ارزش دلاری ۴۵,۳۵۷,۶۶۹ و ارزش ریالی ۱,۳۹۴,۴۹۲,۱۳۱,۴۲۵ در رده دوم قرار دارد.

با توجه به آمار موجود میتوان دریافت که  هرکیلو گوشی هزینه ای بالغ بر یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان دارد.

تعداد موبایل‌های وارداتی به کشور در 7 ماه نخست سال+ جدول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا