پاسخ قالیباف درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری:

وظیفه داریم کار کنیم، جایش مهم نیست/ آلودگی تهران محدود به هوا نیست

بصیر، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان سه پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما در سمت شهردار به کار خود ادامه خواهید داد و یا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوید، گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست.

قالیباف در بهره‌برداری همزمان از سه پروژه عمرانی پایتخت در مناطق ۳، ۲۱ و ۲۲ تهران اظهار داشت: بنده از همه افرادی که در ساخت این پروژه‌ها اقدام کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از افرادی که از این مسیرها عبور می‌کنند، ساکنان شهر تهران نیستند و در سایر شهرستان‌های کشور سکونت دارند.

وی افزود: احداث پروژه‌های کاروانسرای سنگی یک و دو از بخش عمده‌ای از مشکلات شهروندان و ترافیک موجود در این مسیر گره‌گشایی کرده است.

شهردار تهران یادآور شد: این پروژه خیلی در محیط شهری نبوده است ولی اصناف و افرادی درگیر آن بوده‌اند و به هر حال خدا قوت به دست‌اندرکاران می‌گویم.

وی افزود: در شهر تهران اولین چالش را آلودگی هوا می‌دانیم ولی آلودگی تنها آلودگی هوا نیست بلکه آلودگی هوا،‌آب و خاک هم هست و چندین سال است که اولویت شهرداری تهران حل این چالش‌ها است و از جوانب مختلف به آن توجه کرده‌ایم و نیازمند این بوده‌ایم که گره‌های ترافیکی را برطرف و احداث‌های زیرساختی را انجام دهیم.

قالیباف افزود: از سوی دیگر وظیفه داشته‌ایم که به حمل و نقل عمومی با تأکید ریلی برای مترو نیز اقداماتی را انجام دهیم.

وی یادآور شد:‌اقدامات ما قطعاً کفایت شهر تهران را ندارد ولی اگر توسعه شهرمان را با دیگر شهرهای داخلی و خارجی مقایسه کنیم رشد و پیشرفت تهران کم نظیر است.

وی افزود: در طول عمر ۲۵ ساله مترو ۳۵ ایستگاه مترو احداث شده است و در طول ۱۰ سال گذشته ۱۰۶ ایستگاه به بهره‌برداری و افتتاح رسیده است و در چند ماه آینده از ۱۲۰ ایستگاه عبور خواهیم کرد.

شهردار تهران یادآور شد: بعضاً گفته می‌شود اقدامات شهرداری تهران بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها نبوده است ولی باید گفت که شهرداری تهران بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها کار خود را انجام داده است.

وی افزود: ما نیازمند تونل مترو،‌تونل شهری و تونل آب‌های سطحی بوده‌ایم و نمی‌توانیم به صورت یک بعدی عمل کنیم و اقدامات ما بر اساس مطالعات دقیق و برنامه پنج‌ساله انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا