معمای کریم و کاردوسو پیش روی سرمربی سرشناس پرتغالی +جدول

بصیرنیوز،کریم انصاری فرد با گل دقیقه ۸۱ خود المپیاکوس را از شکست برابر میزبانش آریس رهانید تا سرنوشت دو تیم در دور سوم جام حذفی یونان پنجشنبه هفته آینده مشخص شود.  با این حال آیا سرمربی پرتغالی المپیاکوس به مهاجم تازه واردش فرصت هنرنمایی در سوپرلیگ یونان خواهد داد؟

مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی ایران بعد از درخشش با پانیونیوس در سوپرلیگ یونان مورد توجه صدرنشین جدول رقابتها قرار گرفت تا فصلی جدید را در کارنامه فوتبالی خود آغاز کند، با این حال به نظر می رسد مسیر برای انصاری فرد جوان چندان هم هموار نباشد.
کریم انصاری فرد بعد از اینکه در دو هفته اخیر سوپرلیگ یونان، شانس رسیدن به بازی در تیم جدیدش را از دست داد، از اولین فرصت بدست آمده نهایت بهره را برد تا از شکست تیمش برابر حریف جلوگیری کند.
در واقع المپیا پس از گل به خودی دقیقه ۱۳ دیگو فیگورا مدافع پرتغالی تیمش در آستانه شکست قرار داشت که کریم آب رفته به جوی را در دقیقه ۸۱ با یک ضربه سر به موقع و حساب شده باز گرداند. حالا بنتو سرمربی پرتغالی المپیا این شانس را دارد که پنج شنبه آتی در خانه میزبان آریس باشد و تیمش را به مرحله چهارم جام حذفی رهنمون سازد.
بعد از گلزنی کریم انصاری فرد توجه رسانه ها به این مهاجم و نیمکت نشینی هایش در سوپرلیگ یونان بیشتر شد و حالا حتی آناستاپولوس سرمربی تیم آریس اعتراف می کند که نشاندن کریم روی نیمکت و بازی ندادن به او بی انصافی است.
اما چرا پائولو بنتو سرمربی پرتغالی المپیاکوس تاکنون به انصاری فرد در بازیهای سوپر لیگ میدان نداده است؟
سرمربی اسبق تیم ملی پرتغال که با اسپورتینگ ۴ بار نایب قهرمان لیگ برتر کشورش شده است ۲ بار هم سوپر جام پرتغال را بالای سر برده و به اندازه کافی تجربه مدیریت روی بازیکنانش را دارد. با تمام این تفاصیل فاز هجومی المپیاکوس در چه شرایطی قرار دارد و پتانسیل نهفته در آن چیست؟
آقای گل فصل قبل یونان در سایه
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید آقای گل فصل پیش سوپرلیگ یونان با زدن تنها ۳ گل فعلا نتوانسته همان بازیکنی باشد که سال قبل بوده است.
کنستانتینوس فورتونیس ۲۴ ساله با شماره ۷ در فصل ۱۶-۲۰۱۵ برای المپاکوس ۱۸ گل زد تا از جمله عوامل اصلی قهرمانی این تیم لقب بگیرد. جالب اینکه آقای گل فصل پیش در لیگ جاری ۱۴ بازی انجام داده و ۱۰۸۸ دقیقه شانس بازی داشته اما تنها ۳ بار موفق به فتح دروازه رقبا شده است.
شاید همین عملکرد نسبتا نزولی هم سبب شد تا بنتو با چشم پوشی از گلزنی های این مهاجم سایه امید به گلزنی یک مهاجم سیه چهره داشته باشد. مهاجمی با سابقه بازی در تیم ملی نیجریه.
آیدی ایده ال بنتو
مهاجم نوک ایده ال بنتو پرتغالی در فصل جاری سوپر لیگ یونان کسی نیست جز  براون ایدیه آیدی نیجریه ای با شماره ۹۹ که در سیستم ۴-۲-۳-۱ المپیاکو نزدیک ترین بازیکن به دروازه حریف است.
این مهاجم ۲۸ ساله در ۱۶ بازی فصل به میدان آمده در شرایطی که طی ۱۱۳۱ دقیقه ۱۲ گل زده است. بهترین گلزن حال حاضر سوپرلیگ یونان فصل پیش طی ۲۴ بازی تنها ۱۰ گل زده بود و از این حیت پیشرفت محسوس داشته است.
معمای کریم و کاردوسو پیش روی سرمربی سرشناس پرتغالی +جدول
بازیکن سابق وست برومویچ در لیگ برتر جزیره، که سال ها برای دیناموکیف اوکراین و سوشو فرانسه هم توپ زده است آنقدر در فصل جاری آماده بود که حتی آقای گل سرشناس فوتبال پرتغال را هم به نیمکت ذخیره ها تبعید کرد. مهاجمی گرانقیمت که حتی قبل از کریم انصاری فرد جدب المپیاکوس شد و حالا جایگاه ثابتی در ترکیب این تیم سرشناس یونانی ندارد.

آقای گل پرتغال هم مثل کریم در صف ایستاده
المپیاکوس به جز مهاجم آماده خود برون نیجریه ای و کریم انصاری فرد تازه وارد، اسکار کاردوسو پاراگوئه ای را هم دارد. یک مهاجم شناخته شده و امتحان پس داده که قطعا برای نشستن روی نیمکت به یونان نیامده است.

اسکار در دو فصل ۱۰-۲۰۰۹ و ۱۲-۲۰۱۱ لیگ برتر پرتغال با زدن ۲۶ و ۲۰ گل آقای گل شد و این افتخار کوچکی نیست. مهاجم اسبق بنفیکا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ هم ۱۷ گل زد تا سومین مهاجم برتر فوتبال پرتغال لقب بگیرد. این مهاجم فصل قبل برای ترابوزان اسپور در لیگ برتر ترکیه هم ۱۷ گل زد تا هم سومین گلزن برتر این رقابتها باشد و هم یکی از خارجی های موفق فوتبال ترکیه.
در واقع اسکار توسط متولیان المپیاکوس آمد تا امید جدید این تیم در نوک خط حمله باشد. با تمام این اوصاف شرایط به گونه ای پیش رفته که این مهاجم برجسته تاکنون به نیمکت نشینی صرف برای جایگزینی ایده نیجریه ای تبدیل شده است. کاردوسو در فصل جاری تنها ۶ مرتبه وارد ترکیب اصلی شده و ۲ گل زده است.
حال باید دید سرمربی پرتغالی المپیا که تیمش صدرنشین قاطع سوپرلیگ یونان است معمای ایجاد شده در نوک پیکان تیمش را چگونه به یک برنامه تاکتیکی جدید تبدیل خواهد کرد؟
 انصاری‌فرد، مهاجم المپیاکوس را راهی چین می کند
به گزارش مشرق، پس از حضور پر فروغ کریم انصاری فرد در خط حمله المپیاکوس و گلزنی او در اولین بازی خود برای این تیم مقابل آریس، قرمزهای آتن ممکن است با جدایی براون ایدیه مهاجم نیجریه‌ای خود موافقت کنند.
رسانه های یونان خبر دادند براون از سوی یکی از باشگاه های چینی پیشنهادی ۱۰ میلیون یورویی برای ایدیه دریافت کرده است.

این بازیکن نیجریه ای فوریه سال گذشته نیز در آستانه پیوستن به لیگ چین بود اما المپیاکوس به دلیل نیاز به این مهاجم، اجازه جدایی به او را نداد.

جدول عملکرد کریم انصاری فرد در فوتبال یونان

فصل

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

نکته

۲۰۱۵-۱۶

پانیونیوس

۳۰

۱۹

۱۷۳۷

۹

درجام حذفی ۶ بازی کرد و طی ۳۳۸ دقیقه ۲ گل زد

۲۰۱۶-۱۷

پانیونیوس

۱۴

۱۴

۱۲۰۴

۵

۱۷ دقیقه در جاحم حذفی بازی کرد

۲۰۱۶-۱۷

المپیاکوس

جام حذفی ۹۰ دقیقه بازی کرد و گل زد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا