رونمایی از جدیدترین بدبیاری آبی‌ها

بصیرنیوز،حتما باورش برای شمایی که دارید این گزارش را می خوانید سخت است اما استقلال به خاطر بازی برگزاری بازی پرسپولیس – تراکتورسازی که فردا برگزار می شود، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه خواهد شد.

داستان از این قرار است که استقلال تهران روز سه شنبه میزبان السد قطر است و طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین نامه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه آزادی باید دو روز قبل از بازی در اختیار مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد اما این اتفاق با توجه به برگزاری بازی پرسپولیس- تراکتورسازی نمی افتد و ورزشگاه دو روز قبل از بازی پلی آف در اختیار تیم برگزاری و ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار نمی گیرد. ضمن اینکه در آیین نامه هم آمده است که دو روز قبل از بازی نباید در ورزشگاه آزادی هیچ بازی انجام شود اما بازی پرسپولیس و تراکتورسازی که بازی حساسی هم هست در ورزشگاه آزادی انجام می شود.

تخلف جدید بخش بین المل سازمان لیگ؟

با توجه به اینکه برنامه بازیهای لیگ دچار تغییراتی شد تا برنامه بازی پرسپولیس و تراکتورسازی به روز ۱۷ بهمن موکول شود، با سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت و گو کردیم. او با اطمینان گفت که استقلال جریمه نمی شود. دلایل او بخوانید:« تغییر برنامه لیگ به خاطر برگزاری دربی و تعداد روزهای استراحت تیم های استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاد. ما طوری برنامه ریزی کردیم که تعداد استراحت دو تیم زمان نزدیکی به هم داشته باشد. در واقع پرسپولیس اگر روز یکشنبه بازی کند، روز دوشنبه به روزهای استراحتش اضافه می شود و البته استقلال هم روز سه شنبه بازی می کند و در واقع تا دربی یک روز کمتر از پرسپولیس استراحت می کند و این تنها کاری بود که برای نزدیک کردن تعداد روزهای استراحت دو تیم تا بازی حساس دربی می شد انجام داد و حتی خود ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا می دانند که دربی استقلال و پرسپولیس چقدر مهم است.ما در این باره به آنها توضیح می دهیم.»

از فتاحی می پرسیم آیا نباید بخش بین الملل سازمان لیگ که رئیس جدیدش محمدرضا کسرایی است، این برنامه را چک می کرد تا این تخلف اتفاق نیفتد و حداقل به کمیته مسابقات خبر می دادند تا طبق قوانین، استقلال احتمال جریمه شدن نداشته باشد. پاسخ فتاحی را بخوانید:« ما برنامه ریزی کرده بودیم و البته می توانستیم بازی را روز شنبه هم برگزار کنیم اما آن وقت تعداد روزهای استراحت پرسپولیس بیشتر می شد. با توجه به اینکه بازی پرسپولیس و تراکتورسازی ساعت ۱۵ برگزار می شود و بازی استقلال و السد ساعت ۱۹ ، ما بیشتر از ۴۸ ساعت اختلاف تا بازی پلی آف هم بازی را برگزار کرده ایم و از نظر ساعتی قوانین رعایت شده است.»

اما قوانین می گویند که نباید در روزهای یکشنبه و دوشنبه بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود:« اصرار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این کار، به دلیل نصب تبلیغات دور زمین و اسپانسرهای کنفدراسیون فوتبال آسیاست که ما قرار شده که پس از پایان بازی پرسپولیس و تراکتورسازی به سرعت تبلیغات ای اف سی را جایگزین تبلیغات محیطی لیگ برتر کنیم.»

اما اگر استقلال محروم شود چه؟ پاسخ فتاحی جالب است:« من نمی دانم این ارقام را از کجا درآورده اند که استقلال ۱۰ هزار دلار و یا ۴۰ میلیون تومان جریمه می شود؟ بگذارید ناظران بیایند و آن وقت اگر گزارشی علیه استقلال رد شد، گمانه زنی کنند. اتفاقا خوب است که بیایند و امنیت ورزشگاه آزادی را در حین برگزاری بازی پرسپولیس و تراکتورسازی ببینند. ظاهرا بازی استقلال و السد ناظر امنیتی هم دارد و او هم می تواند بازی را ببیند و امنیت را احساس کند.»

احتمالا تغییر زمان بازی پرسپولیس و تراکتورسازی هم به همین دلیل بوده که به ای اف سی اعلام شود بازی زودتر از ۴۸ ساعت برگزار می شود. اما طبق آیین نامه برگزاری مسابقات، باید ۴۸ قبل از روز بازی، هیچ بازی در ورزشگاه انجام نشود و یک روز قبل از بازی هم ورزشگاه در اختیار تیم میهمان برای تمرین قرار بگیرد. چند کارشناس حقوقی فوتبال هم جریمه شدن استقلال را تایید کرده اند اما رئیس کمیته مسابقات چنین عقیده ای ندارد.

استقلالی ها هم متوجه نشده اند

در هر حال گاف دیگری در کارنامه بخش بین الملل استقلال ثبت شد. بخش بین الملل باشگاه استقلال می توانست زمانی که سازمان لیگ زمان بازی پرسپولیس و تراکتورسازی را اعلام کرد، به تغییر زمان اعتراض کند و قوانین ای اف سی را به سازمان لیگ گوشزد کند،  اما این کار را هم نکرد تا استقلال در معرض جریمه ۴۰ میلیون تومانی قرار بگیرد. پس از ماجراهای نقل و انتقالات و محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی نیم فصل و حتی بازیکنان آزاد، حالا استقلال ممکن است ۱۰ هزار دلار جریمه شود. این روزها در فوتبال باشگاهی ایران آن هم در سطح تیم هایی مثل استقلال و تراکتورسازی اتفاق هایی می افتد که نظام باشگاهداری فوتبال ایران را زیرسوال برده است! البته این اتفاق های عجیب باعث شده تا هواداران استقلال و تراکتورسازی درست مثل هر دو تیم، روزهای سخت و عجیبی پیش رو داشته باشند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا