نماینده ولی‌فقیه دانشگاه نوشیروانی بابل:

ولایت‌پذیری اصل غیرقابل انکار وصیت‌نامه شهدا/پیروی از ولایت مختص جناح خاصی نیست

بصیر، حجت‌الاسلام سیدباقر حسینی در یادواره ۵۰ شهید مسجدجامع فریدونکنار اظهار کرد: جلسه شهدا جلسه فکر و ذکر و تجدید پیمان با آن‌ها است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد جایگاه شهدا خاطرنشان کرد: آیه ۱۱۵ سوره توبه خداوند میفرماید “چیزی مانند شهادت بزرگ نیست” که این نشان دهتده‌ی عظمت شهدا است.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل تصریح کرد: به بیان خداوند متعال کسانی که در راه خدا جان و مال و خود را اهدا کردند جایگاه آن‌ها در بهشت است و هیچگاه خداوند از وعده خود تخلف نمیکند.
حسینی گفت: بر اساس ایات قران شهدا جابگاه رفیعی دارند و زنده هستند.
وی افزود: ارتباط با قرآن باید در زندگی ما وجود داشته باشد چرا که امروز شرایطی مانند گسترش فصای مجازی ما را از آن دور کرده است.
این کارشناس مذهبی با ریشه دار بودن فرهنگ شهادت در آیات قران، اظهار کرد: شهدا اهل عمل صالح و شجاع بودند و در مسیر خدا و پیغبر ثابت قدم ماندند.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وصیت نامه‌های شهدا انسان ساز هستند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با شهدا تجدید پیمان کنیم و برای این منظور نیاز به مطالعه وصیت نامه شهدا است.
وی با اشاره به اینکه شهدا به نماز تاکید فراوانی کردند، خاطرنشان کرد: نماز در جامعه امروز ما کمرنگ شده است.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان اینکه ولایت پذیری اصل بی چون و چرای وصیت‌نامه شهدا است، اظهار کرد: پیروی از ولایت مختص هیچ حزب و جناحی نیست.
حسینی، با تاکید بر لزوم ورود مردم در میدان های نبرد، تصریح کرد:وحدت کلمه تنها با پیروی از ولی فقیه امکان پذیر است.
وی افزود: رهبری دشمن را معرفی کرده است اما عده ای کنفرانس خبری می گذارند و می گویند ۲۰ سال پیش‌بینی‌ها اشتباه بوده است.
نماینده ولی‌فقیه با ناکارآمد دانستن برجام در داخل و تاکید بر اقتصاد مقاومتی، گفت: چرا عده ای در ارتباط با غرب چندبار به درب و دیوار میخورند و باز هم تجربه نمی‌کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه شهدا به مسائلی همچون حجاب، عمل به قرآن و امر به معروف و نهی از منکر نیز تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا