چگونه با خیال راحت جواب در را بدهیم؟

بصیرنیوز،تهاجم به خانه برای سرقت یا جرم‌های دیگر بسیار ترسناک است و می‌تواند در هر نقطه‌ای و هر نوع خانه‌ای رخ دهد. این نوع سرقت به طرز شگفت آوری شایع شده است. از این رو باید با هوشیاری پاسخ در زدن افراد را بدهیم. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت pHow می‌خوانیم.

چگونه با خیال راحت جواب در را بدهیم؟
۱. قبل از باز کردن در فکر کنید. آیا منتظر کسی هستید؟ تنها هستید یا کسی در خانه برای دفاع از شما حضور دارد؟
۲. از چشمی در نگاه کنید اگر فرد را نمی شناسید، زنجیر امنیتی را بیاندازید و از لای در جواب فرد را بدهید. اگر دلیل منطقی برای حضور در آنجا دارد از وی کارت شناسایی بخواهید. اگر در هر صورت به شناسایی وی یا کار وی اطمینان نداشتید از او بخواهید در زمان دیگری مراجعه کند که کسی در خانه حضور داشته باشد.
۳. گوشی بی‌سیم تلفن یا موبایلتان را با خود پشت در ببرید تا در صورت نیاز سریعا با پلیس تماس بگیرید.
۴. ادعای فرد را بررسی کنید. اگر وی مدعی است که از شرکت برق آمده و حضور وی به شما اطلاع داده شده بود، باز هم بهتر است با شرکت تماس بگیرید و شماره کارت و اسم وی را تایید کنید. با شماره‌ای که وی به شما می دهد تماس نگیرید، ممکن است از پیش هماهنگ شده باشد.
۵. اگر تمام کارهای لازم برای تایید هویت وی را انجام داده‌اید اما بعد از حضور وی در خانه احساس ناراحتی می‌کنید، محل را ترک کنید. بهانه‌ای بیاورید و خانه را به قصد منزل همسایه ترک کنید.
۶. اگر احساس آسیب پذیری می‌کنید، دستتان بند است، منتظر کسی نیستید، یا تنها هستید، کلا جواب در را ندهید. این از هر چیزی بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا