اینجا زیتون‌هایی به اندازه گلابی بچینید!

بصیرنیوز، علی‌اوسط هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سال ۹۶ را برای استان سیستان و بلوچستان به سال گردشگری نامگذاری کردیم، اظهار داشت: پتانسیل‌های این استان آنقدر وسیع است که می‌توان از کویر شروع کرد و به آتشفشان رسید و در منتهی‌الیه آن به دریا و کوه‌های مینیاتوری و جنگل‌های حرا رسید.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان ۵ فرودگاه دارد که ۴ فرودگاه آن عملیاتی شده و یک فرودگاه دیگر آن در مراحل نهایی است که یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید که در چابهار قرار دارد و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت دارد. همچنین ما در این استان ایرلاین داریم و کمتر استانی اختصاصا هواپیما دارد.

هاشمی به راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان گریزی زد و گفت: مردم می‌توانند با سفر به استان سیستان و بلوچستان در حدود ۳ ساعت از چابهار به مسقط پایتخت عمان سفر کنند. همچنین برای نخستین‌بار حضور کشتی‌های مسافرتی کروز را در بندر چابهار به مقصد مسقط خواهیم داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان در واکنش به کمبودهای این استان در زمینه پذیرایی از گردشگران علی‌الخصوص در حوزه اقامت و هتل‌ها توضیح داد: ما تلاش کردیم سطح هتل‌هایمان را ارتقا دادیم ولی پتانسیل ما در سیستان‌وبلوچستان مهمان‌نوازی مردمان‌مان است. یعنی ما می‌خواهیم فرهنگ کپرنشینی را به مسافران نشان دهیم. یعنی کپرنشینی همیشه معنای محرومیت نیست بلکه فرهنگ مردمان این سرزمین است.

وی با بیان اینکه این استان با ۱۷۸ هزار کیلومتر بزرگترین استان ایران به حساب می‌آید به باغ‌های گرمسیری این استان نیز در راستای جذب گردشگر گریزی زد و گفت: در این استان گردشگران می‌توانند خودشان بروند و در این باغ‌ها موز، انبه و زیتون برداشت کنند البته نه آن زیتون‌هایی که در شمال کشت می‌شوند بلکه زیتون‌هایی که به اندازه گلابی هستند و بو و عطر خاصی دارند.

پرخطرترین نقطه استان، امن‌ترین منطقه شده است

هاشمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پرخطرترین نقط این استان با تدابیر سیاسی، امنیتی و فرهنگی به امن‌ترین نقطه تبدیل شده است، گفت: ما درصدد هستیم تا با جلسه‌ای که روسای فدراسیون‌های ورزشی خواهیم داشت این فدراسیون‌ها را ترغیب کنیم در سال ۹۶ همه آنها یک مسابقه را به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار کنند.

جشنواره فیلم فجر در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با نقد اینکه چرا باید همیشه جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار شود از آمادگی این استان برای برگزاری جشنواره فیلم فجر خبر داد.

وی با انتقاد از اینکه نباید فضاسازی‌های ناامن گذشته بر استان سیستان و بلوچستان حاکم شود، توضیح داد: به هر حال یک زمانی نیز در شهرهایی چون کردستان، مریوان، آذربایجان و… مشکلاتی از این دست وجود داشت ولی امروز شاهد آن هستیم که مریوان و بانه به مقصد گردشگری ملی تبدیل شده است و ما نیز امروز با اطمینان می‌گوییم امنیت داریم و به سمت توسعه نگاه‌ها در سطح ملی پیش می‌رویم زیرا ما بیشتر از آنکه به فواید اقتصاد نیاز داشتیم به فواید برقراری ارتباط نیاز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا