خطر مصرف آب سرد برای همه سنین

بصیرنیوز، مصرف آب سرد در همه سنین مضر است، چنانکه شیخ الرئیس بوعلی سینا می‌گوید اگر آثار مخرب آن در جوانی یا میانسالی ظاهر نشود، در سالمندی ظاهر خواهد شد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف آب سرد در همه سنین مضر است، چنانکه شیخ الرئیس بوعلی سینا می‌گوید اگر آثار مخرب آن در جوانی یا میانسالی ظاهر نشود، در سالمندی ظاهر خواهد شد.
محمد انصاری‌پور درباره شرایط نوشیدن آب اظهار کرد: حقیقت این است که نمی‌شود یک دستور کلی در مورد مصرف آب صادر کرد یعنی مصرف آب جنبه فردی دارد.
وی افزود: هر کس به‌میزان نیاز خود باید آب مصرف کند, باورهای غلطی در جامعه در مورد مصرف آب وجود دارد مثلاً اینکه گفته می‌شود مصرف ۸ لیوان آب در روز باعث شادابی پوست می‌شود یا از یبوست جلوگیری می‌کند.

انصاری‌پور متذکر شد: باید بدانیم شادابی پوست به درستی عملکرد اعضاء داخلی وابسته است؛ خوب کار کردن اعضاء داخلی مثل معده، روده‌ها و کبد و طحال هم منوط به داشتن سبک زندگی سالم است که شامل ورزش، خوراک درست و منطقی، خواب مناسب، هوای سالم، آرامش روانی، دفع درست فضولات و سموم از بدن است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: بنابراین مصرف آب اضافی سبب می‌شود بار و کار اضافی به اعضاء داخلی بدن تحمیل شود و از طرفی این آب اضافی می‌تواند بدن را به‌سمت خروج از تعادل هدایت کند البته کم خوردن آب را هم منع می‌کنیم چون تشنگی بی‌مورد مانع هضم درست غذا در هر چهار مرحله هضم می‌شود.

انصاری پور یادآور شد: منابع تأمین آب بدن علاوه بر نوشیدن آب، خوردن میوه, چای و سایر نوشیدنی‌ها را نیز شامل می‌شود, خوردن چای، قهوه، آب‌میوه و سایر نوشیدنیهای تفننی است نه از سر نیاز واقعی به آب، البته باید ببینیم روزانه چقدر آب وارد بدن وارد می‌کنیم و چه‌سهمی از این مقدار نیاز واقعی است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: اگر افراد به مصرف آب سرد عادت کرده‌اند به‌تدریج این عادت را ترک کنند, آب خنک گواراست اما منظور از آب سرد آن است که همراه قطعه‌های یخ باشد یا اینکه در یخچال دمای آن پایین آمده باشد, آب خنک منظور آبی است که دمای آن از آب لوله‌کشی در مناطق معتدل چند درجه پایین‌تر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا