گام برای رسیدن به رویاهایتان در سال جدید

بصیرنیوز،آدم‌ها اغلب به جای دنبال کردن رویاهای‌شان برای زندگی دلخواه شان، زندگی روزمره‌شان را با میزان زیادی عدم اطمینان پی می‌گیرند و در دل امید دارند که بالاخره به آن‌چه دوست دارند خواهند رسید، یا خود را متقاعد می‌کنند که این اتفاق هرگز برای آنها رخ نخواهد داد. این جور آدم‌ها به جای این‌که برای دستیابی به هدف‌شان دل را به دریا بزنند، ترجیح می‌دهند که در جای امن خود بمانند، حتی اگر این کار به معنای گیر کردن در حرفه‌ای پیش‌پا افتاده باشد، و مجبور به انجام کارهایی باشند که اصلا خوشحال‌شان نمی‌کند. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت بازده می‌خوانیم.

۷ گام برای اینکه زندگی دلخواه تان را داشته باشید
آن‌چه آدم‌ها نمی‌توانند درک کنند این است که ما به این دنیا نیامده‌ایم که فقط زنده باشیم. بالعکس، ما آفریده شدیم که پیشرفت کنیم. فرقی نمی‌کند که این پیشرفت به عنوان مالک یک کسب و کار باشد، یا به عنوان مخترع، پدر و مادر، داوطلب یا یک آدم خیر، به هر حال همه‌ی ما باید کار و هدف واقعی‌مان را در زندگی پیدا کنیم.
اگر رویایی دارید، چرا باید برای دنبال کردن آن زندگی دلخواه یک روز دیگر صبر کنید؟
 این ۷ گام را دنبال کنید تا یک زندگی دلخواه، هدفمند و پرشور داشته باشید و رویاهای‌تان را به واقعیت تبدیل کنید.
۱. تصمیمات و تعهدات
برای داشتن زندگی رویایی‌تان باید تصمیمات قاطع بگیرید و بدون تزلزل نسبت به آنها متعهد باشید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که زندگی رویایی‌تان شامل چه چیزهایی است. فرقی نمی‌ند که هدف‌تان چیست، می‌خواهید صاحب خانه شوید، با انجام کاری که دوست دارید میلیونر شوید، یا بهترین پدر و مادر ممکن شوید، به هر حال رویای شما با ژرف‌نگری آغاز می‌شود.
همین که تصمیم بگیرید حقیقتا از زندگی چه می‌خواهید، گام بعدی این است که بهترین مسیر را برای تحقق آن رویا انتخاب کنید و بعد نسبت به آن از صمیم قلب‌تان متعهد باشید. زمانی که این اتفاق رخ بدهد، از آن‌چه می‌توانید به‌دست ‌آورید شگفت‌زده خواهید شد، شما از بلندترین قله‌ها نیز برای رسیدن به رویای‌تان بالا خواهید رفت.
۲. همیشه در حال انجام کاری برای رسیدن هدف‌تان باشید.
ترس و عدم اطمینان مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که مانع آدم‌ها برای گام برداشتن به طرف اهداف‌شان می‌شوند. یکی از بهترین شیوه‌ها برای غلبه بر هر دوی این موانع، این است که هر روز به نوعی وارد عمل شوید و کاری انجام دهید که کمک‌تان می‌کند به اهداف‌تان دست بیابید، حتی اگر احساس ترس و عدم اطمینان دارید. در حقیقت، برخی از بهترین فرصت‌ها زمانی رخ می‌نمایانند که نامطمئن هستید و تغییرات غیر قابل اجتناب هستند.
برای استفاده از مزایای این موقعیت‌های کمیاب، باید دائم به دنبال فرصت‌های جدید باشید- صرف نظر از شرایط اقتصادی- و همیشه برای استفاده از آن فرصت‌ها اقدام کنید. با این کار، شما به دو ویژگی ارزشمند دست خواهید یافت که بین تمام رهبران بزرگ مشترک است – توانایی غلبه بر ترس‌ها و افزودن اطمینان به هر موقعیتی.
۳. روی زندگی دلخواه‌تان تمرکز کنید.
آدم‌های موفق تمرکز بالایی روی هر چیزی دارند. این افراد به جای تمرکز روی چیزهایی که کنترلی روی آن ندارند، فقط روی چیزی که می‌خواهند و توانایی کنترل کردن آن را دارند، تمرکز می‌کنند. حتی زمانی که با موانع زیانبار مواجه می‌شوند، همچنان برای حرکت رو به جلو و رسیدن به اهداف‌شان، آن موانع را کنار می‌زنند. به جای این‌که به زندگی اجازه بدهند آنها را کنترل کند، خودشان کنترل زندگی‌شان را بر عهده می‌گیرند و آفرینندگانی می‌شوند و خودشان زندگی مورد علاقه‌شان را می‌سازند.
۴. طرحی برای زندگی دلخواه‌تان بریزید.
انیشتین – مردی که یکی دو چیز را خوب می‌دانست – می‌گفت تخیل از دانش مهم‌تر است. او توضیح می‌دهد، “منطق شما را از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب می رساند حال آن‌که تخیل به هر کجا که بخواهید می‌رساندتان.”
بنابراین، یک گام مهم در رسیدن به رویای‌تان این است که یک برگ کاغذ و یک خودکار بردارید و اجازه بدهید ذهن‌تان به طرف آن زندگی که دوست دارید داشته باشید، گرایش پیدا کند.
شما چه طور به نظر می‌رسید؟ چه احساسی نسبت به خودتان دارید؟ آیا سالم و متناسب هستید، و چه‌طور خودتان را به این صورت نگه داشته‌اید؟ آیا با کسی در رابطه هستید؟ اگر چنین است، چه‌طور رابطه‌ای دارید؟ کجا زندگی می‌کنید؟ خانه‌تان را توصیف کنید. به خودتان درباره‌ی خانواده و دوستان‌تان بگویید. حالا، زندگی کاری‌تان چه‌طور است؟
شغل و میزان موفقیت‌تان را توصیف کنید. حتما تمام اینها را در زمان حال بنویسید و یادتان باشد: اجازه بدهید تخیل‌تان غوغا کند. نگذارید هیچ مرزی باقی بماند. شما زندگی‌ای دارید که دلخواه‌تان است.
۵. از قانون جذب استفاده کنید.
وقتی که تصور کردن را آغاز کردید و واقعا باور کردید که رویا‌های‌تان می‌توانند به وقوع بپیوندند، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که خواسته‌های‌تان خیلی زودتر از آن‌چه فکر می‌کنید، برآورده شوند. این قانون جذب است، که به عنوان “راز” نیز شناخته شده‌است. فرضیه‌ی اصلی قانون جذب این است که افکار آدم‌ها (هم افکار آگاهانه و هم افکار ناآگاهانه) واقعیت زندگی آنها را تعیین می‌کند، فرقی نمی‌کند که نسبت به آن افکار آگاه باشند یا نه.
اساسا، وقتی واقعا چیزی را می‌خواهید، و حقیقتا باور دارید که رسیدن به آن ممکن است، به آن خواهید رسید، اما نکته این‌جا است که اگر توجه زیادی را معطوف چیزی کنید که دوست ندارید، آن را نیز به‌دست خواهید آورد. ما مانند آهنربا هستیم، و افکار، آدم‌ها، سبک زندگی و رویدادها را به طرف خودمان جذب می‌کنیم.
۶. قدم‌های کوچولو بردارید.
حالا که رویاهای‌مان را شناخته‌ایم، و آنها را تصویر کرده‌ایم و در عین حال شک و تردیدهایی که نسبت به خودمان داریم را دور ریخته‌ایم، چه‌طور باید رویای‌مان را به یک واقعیت عینی تبدیل کنیم؟ برداشتن گام‌های کوچک کمک‌تان می‌کند که به آن ایده‌ی بزرگ برسید.
اساسا، بدون فراموش کردن رویای بزرگ‌تان، برای خود اهداف کوچکی تعیین کنید. اهدافی که برای شما قابل دستیابی هستند. وقتی برای شروع، قدم‌های کوچک بر می‌دارید، مغزتان متوجه نمی‌شود که در حال بیرون آمدن از منطقه‌ی امن‌تان، و دست زدن به اقداماتی برای رسیدن به رویای‌تان هستید، تا زمانی که دیگر استفاده از مزایای نیروی محرکه‌ی تغییر را آغاز کرده‌اید.
۷. برای دستیابی به زندگی دلخواه‌تان متمرکز بمانید.
زمانی که برای رسیدن به رویای‌تان دست به کار شدید، واقعا هیجان‌زده خواهید شد. اما اهدافی که دائم چک شوند و درباره‌شان نگرانی دارید، آن‌طور که توقع دارید شکوفا نخواهند شد. بیش از اندازه به آنها توجه نکنید و بکوشید نتایج را کنترل کنید تا آن‌چه می‌خواهید اتفاق بیفتد.
تصور کنید آن‌چه می‌خواهید یک پروانه‌ی زیبا در کف دست‌تان است. اگر مشت‌تان را فشار دهید، پروانه له خواهد شد؛ اگر دست‌تان را شل بگیرید، پروانه خیلی راحت پرواز خواهد کرد و دور خواهد شد. نکته این‌جاست که آن را به نرمی نگه دارید. آرامش و راحتی‌تان زمانی بیش‌تر خواهد شد که بدن‌تان را ریلکس کنید و در هر کاری که انجام می‌دهید حضور ذهن داشته باشید، به جای این‌که ذهن‌تان مدام حول محور کاری که باید در مرحله‌ی بعد انجام دهید بچرخد. مرحله‌ی تمرکز کلا در مورد قانون جذب است، و این شامل تمرکز مثبت روی رویای‌تان، خواستن آن با تمام وجود و تحقق بخشیدن به آن است.
شاید این هفت گام  برای دستیابی به زندگی دلخواه ساده به نظر برسند، اما می‌توانند واقعا بسیار سخت‌تر از آن‌چه اغلب مردم تصور می‌کنند باشند.
شخصا، پی برده‌ام که تمرین کردن و خلق عادات و روش‌های درست می‌تواند تاثیر مثبتی روی این مراحل داشته باشد. ورزش کردن تاثیر مثبتی روی جریان خون دارد و نه تنها باعث می‌شود تمرکزتان بالا برود بلکه به شما انرژی بیش‌تری نیز می‌دهد تا برای رسیدن به هدف‌تان فعالیت کنید. و هر چه در این راه ثبات بیش‌تری داشته باشید، کم‌کم عادات و روش‌های خوبی خلق می‌کنید که به شما کمک خواهند کرد دائما به سمت رویاهای‌تان قدم بردارید و نهایتا به آنها برسید.
در پایان، شما را با نقل قولی از هریت تابمن بی‌نظیر ترک می‌کنم: «هر رویای بزرگی با یک آدم رویاپرداز شروع می‌شود. همیشه یادتان باشد، شما درون‌تان قدرت، صبر و شور و شوق دارید برای رسیدن به ستاره‌هایی که جهان را تغییر می‌دهند»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا