مقام مسوول در وزارت جهادكشاورزي

توليدتخم مرغ از مرز ۹۰۰ هزارتن مي گذرد/ برنامه دولت براي افزايش نقدينگي صنعت طيور

به گزارش پایگاه خبری بصیر،رضا تركاشوند روز چهارشنبه در حاشيه همايش « روز جهاني تخم مرغ» در جمع خبرنگاران با بيان اين كه تاكنون كاهش توليد مرغ و تخم مرغ نداشته ايم، تاكيد كرد كه توليد گوشت مرغ و تخم مرغ كشور از كيفيت خوبي برخوردار است.
به گفته وي سال گذشته نيز حدود ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در كشور توليد و مازاد نياز داخل به ميزان حدود ۴۵ هزارتن صادر شد.
تركاشوند به تداوم صادرات مازاد تخم مرغ اشاره كرد و افزود: از آذرماه سال گذشته تاكنون حدود ۶۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده است.
وي ميزان توليد و صادرات تخم مرغ را در سه سال گذشته به ترتيب ۷۵۰ هزارتن و ۲۰ هزار تن اعلام كرد.
وي رشد توليد مرغ در كشور را بيش از ۷ درصد اعلام كرد و گفت: سال گذشته حدود يك ميليون و ۹۰۰ هزارتن مرغ در كشور توليد شد و پيش بيني مي شود امسال با توجه به جوجه ريزي مناسب اين رقم به بيش از ۲ ميليون تن برسد.
مديركل پرورش و اصلاح نژاد طيور و زنبورعسل وزارت جهاد كشاورزي تاكيد كرد تاكنون بين ۶۰ تا ۷۰ درصد برنامه توليد گوشت مرغ و تخم مرغ كشور محقق شده است.
تركاشوند با ابراز اميدواري نسبت به اين كه مابقي برنامه پيش بيني شده نيز محقق شود، افزود: در حال حاضر عليرغم ساير مشكلات نهاده هاي توليد تامين شده است و اميدواريم موانع موجود برطرف شود و توليد روند عادي خود را ادامه بدهد.
به گفته وي امسال قيمت تخم مرغ در محل مرغداري ها در مقايسه با هزينه هاي تمام شده توليد و قيمت بازار ، پائين تر بوده است.
وي افزود: به طور قطع بايد براي كاهش تبعات نقدينگي برنامه ريزي شود تا نقدينگي توليدكنندگان با مشكل مواجه نشود و اين برنامه در دستور كار قرار دارد.
مدير كل طيور وزارت جهاد كشاورزي بدون اشاره به برنامه هاي تامين نقدينگي گفت: اين برنامه علاوه بر برنامه‌هاي كلي تامين نقدينگي كه توسط بانكها انجام مي‌شود، صورت مي‌پذيرد. مرغداران به طور معمول نقدينگي خود را از منابع بانكي تامين مي كنند ، اما برنامه جديد تأمين نقدينگي علاوه بر ارايه بسته حمايتي،
موارد ديگر نيز خواهد بود.
وي افزود: هم اكنون تمام نياز كشور از داخل تامين مي شود، بنابراين در تلاشيم با ارايه برنامه هاي جديد صدمه اي به توليد وارد نشود.
به گفته تركاشوند با وجود تحريم هاي شديد، محدوديت ها و تورم، بخشي از مشكلات صنعت با كمك و همكاري توليدكنندگان برطرف شده و اميدواريم اين همكاري ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا