مهمترین شعار انتخاباتی کاندیدای مطرح زیر سوال رفت!

یکی از ادعاهایی که در روزهای اخیر بارها از سوی برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و حامیان آنها شنیده می شود، لزوم ادامه دولت گنونی برای جلوگیری از بازگشت تحریم های گذشته است.

این ادعا که به مهمترین شعار انتخاباتی حسن روحانی تبدیل شده، به گونه ای مستمسک اصلاح طلبان گشته که گوئی در صورتی که دولت دوازدهم ادامه دهنده سیاست اعتدالی دولت یازدهم نباشد، علاوه بر بازگشت تحریم ها و افزوده شدن بر آنان، خطر وقوع جنگ را نیز در پی خواهد داشت.

غیر از اینکه این ادعای توخالی نمی تواند هیچ مصداقی در خارج داشته باشد، زیرا تا کنون نه تنها تحریم های اساسی لغو نشده، بلکه توافقنامه های زیادی برای وضع تحریم های بیشتر بر ایران نیز در حال تصویب است، اما باطل بودن این سخن را می توان از دیدگاه افرادی خارج از مرزهای ایران استنباط نمود.

برای نمونه در شبکه من و تو زمانی که در برنامه زنده از کارشناس برنامه درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران سوال می شود؛ وی اظهار می کند: من انتظار بازگشت تحریم ها را ندارم و حتی اگر شاهد شرائطی باشیم که ایران تعهداتش را به برجام زیر پا بگذارد و شورای امنیت سازمان ملل بخواهد تحریم ها را برگرداند، من فکر نمی کنم که شاهد اقدامات سریع اروپائی ها و دیگر کشورها باشیم که بخواهند محدودیت های جدید اقتصادی برای ایران وضع کنند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا