نخستین واکنش خارجی به نتیجه انتخابات: پیروزی روحانی، خبر خوش برای پاکستان

مشاهد حسین سید’ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: از شنیدن خبر پیروزی روحانی در انتخابات ایران بسیار خوشحال شدم و این خبری خوش برای پاکستان است.
وی گفت: افزایش و تقویت بیش از پیش روابط دوستانه میان دو کشور همسایه در دوره دوم دولت دکتر روحانی قابل انتظار است.
این مقام پاکستانی اظهار داشت: روابط محکم میان ایران و پاکستان هم به نفع دو کشور و هم به نفع تمام منطقه است.
مشاهد حسین سید تاکید کرد: ما در پاکستان از انتخاب دوباره دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم؛ شخصیتی که بسیار باتجربه و کارآزموده است و دوستی بسیار خوب برای پاکستان است.
این سناتور ارشد پاکستان گفت: دکتر روحانی در ظرف مدت یک سال گذشته، دو بار به پاکستان سفر کرد و ما خواهان آن هستیم که در دوره ریاست جمهوری ایشان، روابط پاکستان و ایران بیش از هرزمان دیگر تقویت و گسترش یابد و اگر مسئله یا سوء تفاهم جزئی میان دو کشور وجود داشته باشد، در ادامه مسیر روابط دوستانه دو کشور حل و فصل شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: روابط دوستانه ایران و پاکستان نه تنها به نفع دو کشور و دو ملت، بلکه به نفع صلح، امنیت و ثبات منطقه است.
از مجموع ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۳۱ رای ماخوذه، دکتر حسن روحانی با کسب ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای و به عبارت دیگر با کسب ۵۷ درصد کل آرا، توانست در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و برای دومین دوره متوالی، برنده این انتخابات شود./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا