«ایران» آینده ترامپ را تعیین می‌کند/ «مرگ بر آمریکا» از همیشه زنده‌تر است

روزنامه عرب نیوز (Arabnews) با انتشار یادداشتی به نفوذ روزافزون ایران در منطقه و افزایش قدرت کشورمان اشاره کرده است.

در این مطلب که زیر عنوان “ایران تاثیری کلیدی بر وضعیت ترامپ در دومین رقابت انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت” انتشار یافته، تاکید شده است که نحوه رویارویی با ایران، سرنوشت سیاسی ترامپ را تعیین خواهد کرد.

عرب نیوز نوشت: ممکن است برخی بگویند هنوز برای بحث درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا خیلی زود است اما سیاست ورزی بلندمدت، معقول و براساس احتیاط است.

هر رئیس جمهور مشغول به کاری باید با دقت سیاست هایش را ارزیابی و اجرا کند تا ببیند چگونه این سیاست ها بر انتخاب مجدد وی تاثیر خواهند گذاشت.

در ادامه این نوشتار می خوانیم: یک دستاورد بزرگ و عمده در سیاست خارجی، زمینه ساز انتخاب مجدد بسیاری از روسای جمهور آمریکا بوده است چراکه چنین دستاوردی نشان از توجه رئیس جمهور به حفاظت از منافع ملی در داخل و خارج از ایالات متحده دارد.

به عنوان مثال اوباما بسیار خوش شانس بود که توانست بن لادن را به قتل برساند و همچنین نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام کرد و همین امور شانس انتخاب شدن مجدد را به وی داد اما در زمان کارتر شاهد بودیم که عدم توانایی وی در پرداختن مناسب به مشکلات ایران و آمریکا موجب شکست در دومین رقابت شد.

یادداشت نویس عرب نیوز ادامه داد: من نمی گویم که جنگ با ایران برای رسیدن به دستاوردی مناسب در سیاست خارجی و انتخاب مجدد ترامپ لازم است. گزینه های غیرنظامی همیشه بهتر هستند اما اقدامات عمده ای در سیاست خارجی و مقابله با نفوذ ایران در منطقه لازم است تا آراء بار دیگر پشت سر ترامپ جمع شوند.

مقابله قوی با ایران به عنوان خط مشی هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا شناخته شده است. ایران هم به روشنی دشمنی خود با آمریکا و تلاش برای هدف قرار دادن منافع واشنگتن و متحدانش را اعلام می کند.

عرب نیوز به پیروی از مقامات و رسانه های غربی اتهاماتی چون “حمایت از تروریسم”، “نقض حقوق بشر”، “بی ثبات سازی منطقه” و … را علیه ایران تکرار کرده است.

به نوشته عرب نیوز، ایران آرمان های انقلاب خود را به نقاط دیگر جهان صادر کرده است. وزارت خارجه آمریکا، ایران را جزء اولین کشورهای حامی ترویسم معرفی کرده و تهران هم علاوه بر پیگیری برنامه هسته ای، به سیاست خارجی آمریکا در نقاط مختلف جهان آسیب رسانده است.

از انقلاب ۱۹۷۹ تاکنون رهبران ایران، آمریکا را به عنوان دشمن اصلی خود اعلام کرده اند و شعارهای “شیطان بزرگ” و “مرگ بر آمریکا” اکنون قدرتمندتر از همیشه در ایران سرداده می شوند و زنده هستند.

در پایان این یادداشت آمده است، سیاستی که برمبنای مقابله با ایران و تلاش برای تغییر حکومت این کشور باشد می تواند ترامپ را برای انتخاب شدن مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا مطمئن سازد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا