فرماندار فریدونکنار خبر داد

افزایش بیش از ۵ درصدی نرخ ازدواج در فریدونکنار

بصیر، حسین منفردی در گفت‌وگو با بصیرنیوز از تحقق منویات رهبری در راستای سياست‌هاي كلي افزايش جمعيت با افزایش نرخ ازدواج و تولد در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اعلام سياست‌هاي كلي افزايش جمعيت از سوي مقام معظم رهبري و چارچوب اجرايي اين سياست‌ها از سوي دولت تدبیر و امید، ازدواج و موالید در فریدونکنار با رشد قابل توجه‌ای همراه بوده است.

وی، فریدونکنار را پیشگام در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: نرخ رشد موالید در شهرستان فریدونکنار در دو ماهه اول سال ۹۶ نبست به مدت مشابه سال قبل ۳٫۹ درصد بوده که در مقایسه با رشد موالید در استان مازندران که ۱٫۴ است در جایگاه خوبی قرار دارد.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که نرخ ازدواج در استان کاهش داشته ولی در فریدونکنار شاهد افزایش ۵٫۶ درصدی هستیم.

منفردی با تاکید بر اینکه افزایش رشد ازدواج و موالید مي‌تواند از آسيب‌هاي جدي به تحكيم بنيان خانواده جلوگیری کند، گفت: افزایش رشد ازدواج و موالید مي‌تواند از پیر شدن جامعه جلوگیری و گام‌های موثری را در راستای تربیت نیروهای جوان و کارآمد که لازمه توسعه جوامع بشری است بردارد.

وی ادامه داد: كاهش ازدواج و باروري از عوامل اجتماعي است كه اگر برنامه‌اي آینده محور براي اين بخش تدوين و اجرا نشود موجب سالمند و پير شدن جامعه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا