عقیده من اعتدال‌گرایی است

تفکر و دیدگاه جهادی استاندار مازندران

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، ربیع فلاح بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شعار «حماسه سیاسی و اقتصادی» باید سرلوحه کارها قرار گیرد، اظهار داشت: این شعار تدبیر رهبری است که در سال جاری با همت مردم شاهد تحقق حماسه سیاسی در کشور بودیم.

وی با تاکید براینکه تلاش همه جانبه سبب تحقق شعار حماسه اقتصادی در کشور می‌شود، افزود: مردم در عمل نشان دادند با جمهوری اسلامی همراه هستند.

 

استاندار مازندران مردم و مسئولان استان را به وحدت و همدلی دعوت کرد و ادامه داد: اداره استان نیازمند مشارکت همه سلایق است، به تنهایی کار کردن معتقد نیستم.

 

وی با بیان اینکه فراجناحی فکر می‌کنم، تصریح کرد: باید از ظرفیت همه سلایق سیاسی برای توسعه مازندران استفاده شود.

 

فلاح یادآور شد: اینکه همه کسانی که در ستاد دکتر روحانی فعالیت می‌کردند باید در استان مسئولیت بگیرند اعتقاد ندارم.

 

وی با اشاره به اینکه عقیده من اعتدال‌گرایی است، گفت: تفکر مقام معظم رهبری را به عنوان شاخص می‌پذیرم.

 

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: عضو جریان و حزب خاصی نبودم، تفکر و دیدگاه ما جهادی است.

 

وی مشکلات و نارسایی‌های مازندران را در حد استان‌های کم برخوردار و محروم دانست و ادامه داد: به جز بخش فرهنگی مازندران در همه مباحث دچار نارسایی و از استاندارد کشوری پایین‌تر است.

 

این مسئول با بیان اینکه مازندران در مباحث امنیتی جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است، اظهار داشت: وحدت سبب از بین رفتن و کاهش نارسایی‌های مازندران می‌شود.

 

فلاح خاطرنشان کرد: معدل مازندران در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کمتر از ۵۰ درصد است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید در جریان مشکلات استان باشند، افزود: نارسایی‌های مناطق دور دست استان بیشتر است.

 

استاندار مازندران اولویت مازندران را توسعه صنعت کشاورزی دانست و گفت: بحث حماسه اقتصادی در مقوله کشاورزی باید محقق شود.

 

وی به وضعیت نابسامان آب شرب و فاضلاب‌ها در مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشرفت علم نتوانستیم مشکلات استان را حل و از ظرفیت‌ها برای توسعه مازندران بهره‌مند شویم.

 

فلاح میزان بارندگی در مازندران را بیش از ۸۰۰ میلی‌متر دانست و ادامه داد: تاکنون هشت درصد آب‌های استان مهار شد، در حالی‌ که ظرفیت ۳۰۰ درصدی دارد.

 

وی با بیان اینکه برای همه نیروهایی که علاقمند به همکاری در تعالی کشور هستند جایگاه تعریف می‌کنیم، افزود: برای مازندران یکسری مسائل طرح شده است که دو تا سه ماه آینده زیر ساخت‌های آن در استان فراهم می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: برای اجرای توسعه ملی در مازندران هنوز به اندازه انگشتان دست نتوانستیم طرح جمع‌آوری کنیم.

 

وی به جایگاه و نقش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از ظرفیت خیران برای تجهیز و نوسازی مدارس مناطق دور دست استفاده شود.

 

فلاح پیشرفت جوامع را در توجه به آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: بهترین نیروهای ما فرهنگیان هستند که برای رفع نیازهای آنان باید تلاش شود.

 

وی با اعلام اینکه آمادگی داریم حامی آموزش و پرورش در تجهیز مدارس مناطق محروم باشیم، افزود: تلاش می‌کنم در تمام جلسات شورای آموزش و پرورش شرکت کنم.

 

استاندار مازندران اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد که بیشترین بیکاری کشور در ارتباط با تحصیل کرده‌ها متعلق به مازندران است.

 

وی افزود: برای رفع بیکاری در مازندران محور تلاش آموزش و پرورش باید برای توسعه استان باشد.

 

فلاح با اشاره به اینکه بسیار متواضع هستم در کار بسیار جدی تصریح کرد: در کار کردن با کسی تعارف ندارم.

 

این مسئول ظرفیت صادرات در مازندران را بالغ بر ۲ میلیارد دلار دانست و ادامه داد: صادرات باعث رونق اقتصادی، رفع بیکاری، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت تولیدات می‌شود.

 

فلاح به رونق صنعت گردشگری در مازندران تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های استان برای جذب توریسم مناسب نیست.

 

وی به ساماندهی مبادی ورودی استان تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات مازندران در مقام استانی فرهیخته‌پرور نیست.

 

نماینده عالی دولت در مازندران رونق اقتصادی استان را در فعالیت‌های صنعتی دانست و گفت: آمار مربوط به شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد ۴۹ درصد از واحدهای تولیدی راکد،بیش از ۲۰ درصد راه‌اندازی نشد، ۱۰ تا ۲۰ درصد واحدهای صنعتی با ظرفیت ۳۵ درصدی کار می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه با ایجاد عدالت آموزشی در جغرافیای مازندران بستر مناسبی فراهم می‌شود، تصریح کرد: مشارکت مردمی در ایجاد فضای آموزشی مناسب موثر است.

 

فلاح به پرسش مهر که در ابتدای سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور برای دانش‌آموزان مطرح شد، اشاره کرد و گفت: موضوعات مورد نظر رئیس جمهور به درستی در مازندران پیگیری شود.

 

وی به اهمیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز مازندران مورد توجه قرار گیرند.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وجود تحصیلکرده‌های گردشگری سبب رونق این صنعت در استان می‌شوند،بیان داشت: در هنرستان‌های مازندران به رشته گردشگری اهمیت داده شود.

 

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های توسعه ای استان حرکت کند،خاطر نشان کرد: برای رونق گردشگری در مازندران امکانات می‌دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا