غریو نوای «الغوث الغوث» در مازندران/ لیالی قدر فرصتی دوباره برای تولد انسان

روزه‌داران از دیار علوی مازندران با فرارسیدن لیالی قدر خود را آماده برای نیایش و بندگی می‌کنند و در فرصتی که برای انابه و استغاثه فراهم بوده زمینه برای بندگی را در دل مهیا می‌کنند.

امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برای پذیرایی از روزه‌داران مهیا بوده تا مراسم با شکوه شب‌های قدر با حضور جوانان و نوجوانان و دیگر اقشار برگزار شود.

مسئولان تبلغات اسلامی استان نیز از برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد و تکایای شهر و روستای استان خبر می‌دهند.

در این شب که افضل شب‌ها بوده، فرصت برای خلوت دل مهیا است، زمینه برای بیان آنچه بدی بوده و باید زنگار آن از دل زدوده شود فراهم است. شب قدری که قدر باید دانست و از فرصت پیش آمده بهره گرفت برای برگرفتن توشه ای که دنیای آخرت را زینت بخش باشد.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگویی با تاکید بر اعمال مهم شب‌های قدر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بویژه در فصل کار و تلاش کشاورزان و روزه‌داری قدر و منزلت بندگی را صد چندان کرده و با وجود طولانی بودن ساعات روزه داری می‌بینیم که مردم با عشق و علاقه به پروردگار و ائمه روزه عشق در ماه صیام می‌گیرند.

لیالی قدر فرصتی دوباره برای تولد انسان

وی لیالی قدر را فرصت دوباره برای تولد انسان برشمرد و افزود: شاید برای خیلی از افراد فرصت انابه و استغاثه و بازگشت فراهم نشد و یا شاید فرد در خود زمینه برای بودن با خدا را فراهم نکرده باشد اما با فرارسیدن شب قدر امکان برای حضورهمه فراهم می‌شود، شب‌هایی که پیوند دهنده آدم با فطرت خویش است.

هاشمی درباره فلسفه لیالی قدر، تصریح کرد: در متون دینی و اسلامی بر اهمیت این شب تاکید شده چرا که قرآن کریم هدایت کننده راه انسان به سوی سعادت است.

وی در زمینه آداب شب‌های قدر، بیان کرد: غسل شب‌های قدر، خواندن ادعیه، دعای جوشن کبیر، دعای افتتاح و احیا و انابه مهم‌ترین اعمال این شب‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا