تنش‌های تهران و ریاض بالا گرفت/ عربستان بر روی یک ایرانی آتش گشود

پایگاه صهیونیستی “دبکا فایل” (Debka File) با انتشار گزارشی به انعکاس کشته شدن یک صیاد بوشهری به دست گارد مرزبانی عربستان پرداخته است.

 

در این گزارش آمده است:
«تنش های ریاض و تهران روز شنبه گسترش یافته و با آتش گشودن گارد مرزی عربستان سعودی بر روی یک قایق ماهیگیری ایرانی، این تنش ها به سطح بالایی رسیده است.

 

این صیاد ایرانی به سواحل عربستان نزدیک شده بوده است. ایران اعلام کرده است که قایق این صیاد بدون اختیار وی و با بادهای شدید ناگهانی به سوی آب های عربستان منحرف شده است.»

 

دویچه وله آلمان (DW) نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: «این حادثه در حالی رخ داده است که تنش های ایران و عربستان پیش از این نیز در حال گسترش بوده است.»

 

در ادامه این گزارش با اشاره به حملات تروریستی به تهران، آمده است: «سپاه پاسداران ایران، عربستان سعودی را به دست داشتن در حملات اوایل ماه جاری [میلادی] به پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله روح الله خمینی، رهبر انقلاب این کشور، که به کشته شدن ۱۷ ایرانی انجامید، متهم کرده است. وزیر اطلاعات ایران نیز اعلام کرد که “عربستان سعودی از گروه های تروریستی در ایران حمایت می کند.”»

 

گفتنی است مجید آقابابایى مدیرکل امور مرزى وزارت کشور ضمن تایید کشته شدن یک صیاد بوشهرى توسط گارد مرزبانى عربستان اظهار داشت: در حال حاضر مشغول پیگیرى این اتفاق هستم تا جزییات این موضوع روشن شود.

 

وى افزود: مقامات استانى نیز در حال بررسى این موضوع هستند و گزارش نهایى این حادثه فردا به وزیر کشور اراىه خواهد شد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا