غیبت مدعیان عنوان دار در انتخابی کشتی

مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود. این در حالیست که شورای فنی به تمامی مدعیان واجد شرایط اولتیماتوم داده غیبت در این مسابقات برابر است با حذف از تیم اعزامی به جهانی و هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

البته شورای فنی برای غیبت‌ موجه و مصدومیت که با ارائه گواهی و تاییدیه پزشک همراه است، استثنا قایل شده و این مدعیان می توانند با این شرایط از حضور در انتخابی معاف شوند. به هر حال تا به امروز به جز دو کشتی‌گیر عنوان دار و باتجربه، خبری از عدم حضور مدعیان در انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیست.

شوک بزرگ به فرنگی‌کار مدعی
رامین طاهری فرنگی کار مدعی وزن ۸۰ کیلوگرم هفته گذشته در آستانه حضور در انتخابی در حین تمرین دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانوی پای چپ شد. بعد از معاینات پزشکی و انجام MRI مشخص شد، رباط صلیبی زانوی او دچار پارگی شده‌ که این مساله باعث عدم حضور او در مصاف انتخابی شد. طاهری قرار است به زودی مدارک پزشکی خود را به فدراسیون پزشکی ارائه دهد تا وضعیتش روشن شود؛ اما هنوز امیدوار است بتواند در فاصله یک هفته مانده به انتخابی با انجام فیزیوتراپی و تمرینات ویژه به رقابتها برسد که البته بعید است به شرایط لازم دست یابد.

محمدی همچنان اسیر مصدمیت کهنه
دومین غایب بزرگ رقابتهای انتخابی کشتی نیز سید احمد محمدی است. آزادکاری که دو مدال‌ نقره و برنز جهان را در کارنامه دارد و یکی از مدعیان اصلی وزن ۶۵ کیلوگرم محسوب می شد. محمدی که مدتهاست به دلیل مصدومیت و انجام جراحی از میادین دور بود، انگیزه زیادی برای حضور در رقابتهای انتخابی اخیر داشت تا بتواند بار دیگر در مسابقات جهانی به میدان برود و کلکسیون مدالهایش را کامل تر کند، اما گفته می شود هنوز به شرایط مطلوب جسمی نرسیده است.محمدی در این خصوص اعلام کرده بدلیل دوری یکساله از کشتی که پس از عمل جراحی رباط پای راست، گریبانگیرش شد، توان لازم برای حضور در انتخابی را ندارد. البته او تمرینات خود را از یکماه قبل آغاز کرده بود، اما انگار در این زمان اندک نتوانست به شرایط مطلوب برسد و ترجیح داد از حضور در رقابتهای انتخابی انصراف دهد.

بدین ترتیب این آزادکار عنوان دار نیز با اعلام اینکه نمی تواند در مسابقات انتخابی و در یک روز، ۵ مبارزه سنگین را پشت سر بگذارد از جمع مدعیان رقابتهای جهانی امسال حذف شد.

غیبت احتمالی مدعی المپیکی
پس از غیبت دو مدعی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در مصاف انتخابی و رقابتهای جهانی، گفته می شود یکی از آزادکاران المپیکی هم وضعیت چندان خوبی ندارد. حسن رحیمی که مدتهاست به دلیل مصدمیت نسبتا جدی زانو از تمرینات مطلوب خود دور است، وضعیت مشخصی برای حضور در انتخابی ندارد. برخی از نزدیکان او بطور غیر رسمی اعلام کرده اند شاید او در انتخابی کشتی نگیرد و برخی دیگر معتقدند وی می تواند همچنان با اقدامات درمانی و ویژه به میدان برود. البته خود رحیمی در این خصوص اظهار نظر نکرده و بر این باور است تا حد امکان، شانس حضور در انتخابی را از دست نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا