کدام استان صدرنشین معاینات نزاعی است؟

مهدی فروزش متخصص پزشکی قانونی در اولین جلسه کارگروه امنیت عمومی و اجتماعی به آمار معاینات و مراجعان به سازمان پزشکی قانونی پرداخت و اظهار داشت: سالانه ۲ میلیون نفر معاینه می‌شوند که بیشترین تعداد معاینات نزاعی است.

وی با بیان این مطلب که نزاع در اردبیل شایع‌ترین فراوانی جرم را دارد،‌ گفت: بوشهر و سیستان و بلوچستان کمترین آمار نزاع را بخود اختصاص داده اند.

متخصص پزشکی قانونی تصریح کرد: حدود یک سوم معاینات این سازمان یعنی ۵۴۰ هزار نفر مربوط به معاینات نزاع بوده است؛ اگر چه آمار نزاع در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: اردبیل فراوانی معاینات نزاع را به خود اختصاص داده و بعد از آن کهگیلویه و بویراجمد و آذربایجان شرقی در جایگاه‌های بعدی قرار داشته‌آند.

متخصص پزشکی قانونی ادامه داد: در هر ۱۰۰ هزار جمعیت تعداد مراجعات نزاعی ۶۸۴ نفر در سطح کشور در نظر گرفته شده که آمار اردبیل ۸۶۹ نفر بوده و سیستان و بلوچستان با آمار ۲۷۶ نفره پایین‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

وی به آمار ۱۵ ساله نزاع از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ اشاره و اظهار داشت:‌ این آمار سیر نزولی داشته و ۶۱۷ هزار به ۵۴۷ هزار در پایان سال ۹۵ رسیده که نشان‌دهنده اقدامات پیشگیرانه بوده است.

متخصص پزشکی قانونی به تعریف مرگ‌های غیرطبیعی پرداخت و گفت:‌ در اینگونه مرگ‌ها یک یا چند عامل خارجی در ایجاد مرگ دخالت دارند و خودکشی را نیز جزو مرگ‌های غیرطبیعی قلمداد می‌کنیم؛ کرمانشاه با آمار ۶۳٫۹ درصد جایگاه اول و استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان در رده‌های بعدی در حوزه مرگهای غیرطبیعی جای گرفته‌اند.

وی ادامه داد: استان البرز در میزان متوفیان ناشی از استفاده از سلاح سرد رتبه اول را دارد؛ سلاح سرد عمدتا دیگر‌کشی بوده که البته خوشبختانه آمار نزولی داشته است.

فروزش در مقایسه علل فوت در مرگ‌های غیرطبیعی اظهار داشت: حوادث وسایل نقلیه، مصرف مواد مخدر،‌ حلق‌آویزی، مرگ با سلاح گرم، مرگ با سلاح سرد و … علل فوت در مرگ‌های غیرطبیعی را شامل می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا