استاندار مازندران در نشست اصحاب رسانه

مشکلات موجود در مازندران زاییده سوء مدیریت دولت قبل است

به گزارش بصیر، ربیع فلاح بعد از ۸۰ روز سکان‌داری استانداری مازندران در نخستین کنفرانس خبری با اصحاب رسانه به اهداف و برنامه‌های خود در دولت اعتدال اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه واقعیت های استان باید برای مردم مطرح شود، اظهار داشت: با توجه به مسئولیت هایی که در سطح کشورداشتم اشراف کاملی به مازندران دارم.
 
فلاح به افزایش بودجه سال آینده مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش ما در این مدت برنامه ریزی برای افزایش بودجه استان بود.
 
وی مازندران را در مقابل برخی استان های کم برخوردار یکسان دانست و ادامه داد: با توجه به ظرفیت های استان، مازندران در بخش های اجتماعی و اقتصادی ۵۰ درصد از استاندارد کشور پایین تر است.
 
فلاح با اشاره به اینکه از قلم انتقادی رسانه ها برای توسعه مازندران استفاده می کنیم، تصریح کرد: از رسانه های استان انتظار دارم از حاشیه ها پردازی ها خارج و به پیشرفت مازندران توجه کنند.
 
وی مشکلات موجود در استان را زاییده مدیریت گذشته دانست و ادامه داد: با توجه به سابقه مسئولیتی خود در دستگاه های مختلف مشکلات مازندران را درک و برای حل آن تلاش می کنم.
 
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مردم در تحقق حماسه سیاسی نشان دادند که  نسبت به سرنوشت کشور حساسند، یادآور شد: تلاش من کار در چارچوب دولت اعتدال است و منویات رهبری را الگو قرار می دهم.
 
وی استفاده از همه سلایق سیاسی را از برنامه های خود در اداره استان عنوان کرد و ادامه داد: در بودجه ۹۳ برای مباحث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مازندران جایگاه خوبی دیده شد.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه موقعیت صنایع استان را مطلوب ندانست و گفت: ۴۹ درصد واحدهای تولیدی مازندران به دلیل نداشتن اعتبار سرمایه در گردش راکد، ۲۲ درصد راه نیفتاده و بیش از ۲۰ درصد فعال است که حدود ۳۰ درصد تولید دارند.
 
وی اظهار داشت: با بررسی وضعیت پروژه های تولیدی مازندران تا ماه های آینده دو واحد تولیدی استان راه اندازی می شود.
 
فلاح از تحقق ۱۴ درصدی بودجه استان خبرداد و گفت: این اعتبار اندک نمی تواند مشکلات و نیازهای استان را رفع کند.
 
وی افزود: برای توسعه مازندران نباید به بودجه دولتی اکتفا کرد،امکان سرمایه گذاری خصوصی در استان فراهم می شود.
 
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه به اندازه انگشتان دست پروژه هایی نداریم که با وجود سرمایه گذار محقق شود، ادامه داد: ما به دنبال شرکت سرمایه گذاری در استان هستیم.
 
وی وجود سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر در مازندران را ظرفیت توسعه ای استان برای ورود سرمایه گذار دانست و گفت: زمینه مذاکره و عقد قرار داد با بخش خصوصی برای توسعه استان فراهم شده است.
 
فلاح  با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از سرمایه گذار در مازندران کم است، بیان داشت: به خاطر جو حاکم در مازندران، سرمایه گذاران بومی حاضرند در خارج از استان سرمایه گذاری کنند.
 
وی با توصیه بر اینکه فعالیت مازندران باید به سمت صنعت گردشگری سوق داده شود،افزود: مازندرن فقط دو طرح گردشگری در رامسر و نمک آبرود دارد.
 
این مسئول با تاکید براینکه بخش کشاورزی در مازندران باید دارای ارزش افزوده باشد، تصریح کرد: زهکشی ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران حاصل ۵جلسه با وزیرجهاد کشاورزی و معاوننش بود.
 
وی از اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی به مازندران خبر داد و گفت: تایید ۸۰۰ میلیارد تومان فاینانس برای تکمیل سد هراز از اعتباری است که در طول عمر بودجه مازندران بی نظیر بود.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه تمام تلاش ما این است تا سد هراز در کمتر از ۴ سال به بهره برداری برسد، افزود: تا دو سال دیگر سد گله ورد و البرز تکمیل می شود.
 
وی ادامه داد: تامین آب شرب غرب مازندران از مهمترین مسائلی است که با اجرایی شدن سدها در مازندران این مشکل حل می شود.
 
فلاح به ساماندهی سواحل مازندران اشاره کرد و گفت: تمامی ساختمان هایی که به حریم دریا تجاوز کرده اند باید ساماندهی شوند.
 
وی رویکر صادرات و تجارت در مازندران را سود آور و رو به افزایش عنوان کرد و ادامه داد: تا دو سال آینده صادرات مازندران به دو میلیارد دلار می رسد.
 
فلاح به برنامه های توسعه ای استان اشاره کرد و گفت: استقرار صنایع با حفظ مسائل زیست محیطی موضوعی است که پالایشگاه در شرق مازندران را محقق می کند.
 
وی افزود: به دنبال اعتبار برای استقرار پالایشگاه نفت در شرق استان هستیم.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه بخش های صنعتی در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با کمک بخش خصوصی بخش از سرمایه در گردش شهرک های صنعتی را تامین کنیم.
 
وی با اعلام اینکه برای معادن مازندران به دنبال سرمایه گذار هستیم، افزود: برای منطقه البرز مرکزی در حال توافق با سرمایه گذار هستیم.
 
فلاح، حضور رئیس جمهور در دیماه سال جاری به مازندران را محکم و متقن ندانست و گفت: هنوز برای این سفر به ما چیزی اعلام نشد.
 
وی افزود: احتمالا معاون اول تشریف می آورند.
 
استاندار مازندران در بخشی از سخنانش اعتبار کل سرمایه صندوق توسعه کشاورزی را ۲۰ میلیارد تومان در ۱۵ سال اخیر عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه این اعتبار در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و این روزها عملیاتی می شود.
 
وی در بحث توسعه راه های مازندران گفت: اگر راه مواصلاتی فیروزکوه به طور کامل تا پایان سال آینده بازگشایی شود بحث عوارضی نیز محقق خواهد شد.
 
استاندار مازندران مشکل زباله در مازندران را دغدغه دانست و اظهار داشت: مرحله نخست پاکسازی زباله از مبادی ورودی و جاده های مازندران از هفته آینده شروع می شود.
 
وی با اعلام اینکه در عزل و نصب مدیران با حساسیت ویژه رفتار می کنیم، افزود: تا یکماه آینده ۸۰ درصد دغدغه رسانه ها در عزل و نصب ها حل می شود.
 
فلاح اختیار استانداران را در اداره استان صد در صد عنوان کرد و ادامه داد: نمایندگان ما در شهرها باید در چارچوب اعتدال فعالیت کنند.
 
وی درباره مطالبات نساجی قائم شهر و رفع مشکلات این واحد تولیدی مازندران گفت: تمامی مطالبات کارگران نساجی قائم شهر در حال پرداخت است. در حاضر به نقطه سر به سر رسیده است و در آینده سود دهی خواهد داشت.
 
ربیع فلاح با بیان اینکه سخنگوی استانداری روابط عمومی است، افزود: برخی مسائل در داخل خانواده استانداری باید حل شود، به عنوان مدیر استان تشخیص می دهم چه مدیری باشد یا نباشد.
 
استاندار مازندران سرانه ورزشی مازندران را یک متر مربع عنوان کرد و یادآور شد: با حفظ سیاست های کلی، باید به انتفاعی کردن سالن های ورزشی روی آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا