مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار خبر داد

افتتاح ۵ پروژه کشاورزی در فریدونکنار همزمان با هفته دولت

بصیر، محمدرضا ضیائی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اهمیت تجهیز و نوسازی اراضی زراعی اظهار کرد: استفاده بهینه از خاک و افزایش سطح مرغوب خاک، تسهیل در انجام دادن عملیات زیربنائی و کاهش مرزبندی اراضی زراعی از جمله مزایای اجرای طرح تجهیز نوسازی اراضی زراعی است.
وی افزود: بهبود زهکشی مزارع، افزایش کیفیت محصول و کاهش هزینه های تولید و صرفه جویی در مصرف آب از دیگر مزایای اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی زراعی است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه در هفته دولت از طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای روستای سوته در سطح ۸۰ هکتار بهره برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است، به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

ضیائی یادآور شد: پروژه لایروبی، مرمت و بهسازی آب بندان های حیدرکلا و زاهدکلا در سطح ۲۵ هکتار با تأمین اعتباری به مبلغ سه میلیارد ریال با مراسم کلنگ زنی شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه های ایستگاه های پمپاژ آب زراعی و تأمین آب در دو روستای میان محله و شرق فریدونکنار نیز در هفته دولت افتتاح می شود.

مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار گفت: اجرای این طرح ها با جذب اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال محقق شد که با افتتاح این پروژه ها ۱۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش این ایستگاه ها قرار گرفته و با مهار هرزآب های منطقه از حفر چاه های زراعی جلوگیری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا