مدیر کل بنادر و دریانوردی استان

روند پیشرفت فیزیکی بندر فریدونکنار رضایت بخش نیست

به گزارش خبرنگار بصیر، سیدپور در نشست راهبردي بررسي وضعيت بندر فريدونكنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به لحاظ اهمیت اساسی حمل و نقل در کشور، حمل و نقل ئدریایی در استان مازندران بسیار مهم می باشد.

وی با بیان اینکه در مازندران سه شهرستان نوشهر، بهشهر و فریدونکنار از لحاظ حمل و نقل دریایی جایگاه ویژه ای دارند، گفت: بندر در سرنوشت توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان فریدونکنار بسیار موثر است و بروز بندر در این شهرستان بزرگترین اتفاق اقتصلدی فریدونکنار است.

سیدپور با تاکید بر اینکه فریدونکنار یکی از نقاط مهم توریستی استان است، اذعان داشت: در این مناطق زمین های ساحلی بسیار ارزسمند است و تملک ۵۰ هکتار زمین بسیار دشوار می باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه بندر فریدونکنار همچنین درگیر امورات حقوقی است، عنوان داشت: اگر زمان به گونه ای صرف شود که مطالعات به درستی انجام گیرد در فاز اجرایی به مشکل برنخواهیم خورد.

سیدپور با اشاره به رشد فیزیکی بندر فریدونکنار که ساخت آن از سال ۸۲ آغاز شد، گفت: در بستر اجرایی فضای فیزیکی بندر فریدونکنار ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و از روند پیشرفت کار در این شهرستان با توجه به زمان گذشته شده راضی نیستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بندر فریدونکنار سالانه ۷۰۰ هزار تن ظرفیت صادرات را دارد، اذعان داشت: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۳۸۰ هزار تن محصول از این بندر صادر شده است که در این امر نسبت به بنادر دیگر جلوتر هستیم و حضور بخش خصوصی در این زمینه عامل توسعه صادرات شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه غلات و سوختی فعالیت های خوبی داریم، یادآور شد: در بحث صادرات میوه نیاز به یکسری زیرساخت همانند سردخانه داریم و در صادرات این مواد باید نهایت دقت صورت پذیرد.

سیدپور با بیان اینکه سرمایه گذاری در دریا خیلی سود آور نیست و باید در کنار آن برنامه های دیگری طراحی شود، اظهار داشت: ۴۳ میلیارد تومان برآورد سرمایه گذاری در ابتدای قرار داد برای این بندر بوده است، سرمایه گذار موظف است تاسیسات را عملیاتی کند اگر چه بیش از پیش بینی اولیه باشد، حتی اگر ۳ برابر پیش بینی اولیه باشد سرمایه گذار موظف به اجرای آن است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا