تقوی: شکست پرسپولیس نشان داد فاصله زیادی با آسیا داریم

مجتبی تقوی درباره شکست چهار بر صفر پرسپولیس برابر الهلال عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: این بازی حرف‌های زیادی برای‌مان داشت. بازی با الهلال نشان داد که با فوتبال آسیا فاصله داریم. ما با یک نتیجه سنگین مقابل بدترین کشور دنیا شکست خوردیم. ای کاش مدیرانی که دم از فوتبال می‌زنند به فکر فوتبال باشند. فوتبالی که در آن دلال‌بازی، رانت‌خواری و زد و بند وجود دارد و هیچ فکری به حال مشتاقان و طرفداران اصلی فوتبال نمی‌کنند.

این کارشناس فوتبال با بیان این که بعید می‌دانست پرسپولیس به مرحله نیمه‌نهایی آسیا صعود کند، گفت: سال گذشته گفتم که پرسپولیس کار سختی در آسیا دارد. پرسپولیس و استقلال خودشان به خودشان لطمه می‌زنند. پرسپولیسی‌ها که می‌دانستند چه تیم‌هایی در مرحله نیمه‌نهایی حضور دارند چرا اجازه دادند بازیکنانی مانند سروش رفیعی و رامین رضاییان از این تیم جدا شوند. حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا مهارت زیادی می‌خواهد. نمی‌توان جوان کم‌تجربه را به میدان فرستاد. نمی‌توان روی حساب غیرت ایرانی به میدان رفت. غیرت ایرانی همه‌جا به کار نمی‌آید باید یک جایی هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که کادر فنی پرسپولیس باید دست از لجبازی بردارد، خاطرنشان کرد: رامین رضاییان به خاطر لجبازی از این تیم جدا شد. علی پروین به عنوان بزرگ این باشگاه خواستار حضور رضاییان در این تیم شد اما برانکو حرف او را زمین انداخت. امروز سیدجلال حسینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا و مهدی طارمی در ترکیب نبودند و به این تیم لطمه خورد. طارمی به خاطر مشکل مدیریتی نتوانست بازی کند. چطور اجازه می‌دهیم تیمی که به جمع چهار تیم برتر آسیا رفته لطمه بخورد. من می‌بینیم که کمال کامیابی‌نیا راه رضاییان را ادامه می‌دهد.

تقوی اظهار کرد: به راحتی با احساسات هواداران بازی شد. علاقه‌مندان به فوتبال از جان و سرمایه خود می‌گذرند تا این تیم‌ها موفق شوند اما مشکلات مدیریتی این اجازه را نمی‌دهد. نمی‌دانم مدیرها چه زمانی به فکر خواهند بود. پرسپولیس تا سال‌های بعد هم نمی‌تواند به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کند. هر چند سال یک بار یک تیم ایرانی می‌تواند تا این مرحله صعود کند. در این شکست هم مدیریت باشگاه مقصر بود و هم برانکو ایوانکوویچ. این شکست تاثیرش را در لیگ هم می‌گذارد. همان‌طور که دیدید پرسپولیس بعد از بازی با پیکان مقابل سپاهان مشکل خورد. پرسپولیس بعد از گل سوم مأیوسانه بازی می‌کرد. هیچ‌گاه در یکی دو سال اخیر ندیده بودم این تیم از زدن گل مأیوس شود. وقتی بازیکنان خوب‌تان را رد می‌کنید نتیجه این می‌شود که در یک نیمه نمی‌توانید از چپ و راست زمین نفوذ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا