اختصاصی/ خیر نیک اندیش استان مطرح کرد

دست سودجویان در صدد بد نام کردن معروف ترین برنج جهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، به گفته پورقلی مدیر این مرکز خانواده خیر نیک اندیش حاج رمضان کریمی هر ساله ضمن سرکشی و دیدار از این مرکز آنها را مورد حمایت مادی و معنوی خودشان قرار می دهند.

در حاشیه این دیدار کریمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام که فرمودند( هرکس برای برآوردن نیاز بیمار بکوشد و آنرا برآورد، همانند روزی است که از مادرش زاده شده، از گناهان خود خارج شود)، تصریح کرد: هرگاه به این مرکز برای عیادت بیماران و معلولین مشرف می شوم و پس از ساعتی خارج می شوم به فرموده نبی مکرم اسلام احساس بسیار خوبی دارم و با انرژی و تلاش بیشتر به کار و زندگی می پردازم و از همه می خواهم آنها هم این عمل پسندیده را تجربه کنند.

 

لازم به یادآوری است که حاج رمضان کریمی مدتی است که خود را از رسانه نوشتاری دور نگه داشته و به صورت غیر محسوس دست یاری به نیازمندان می دهد اما به خاطر ظلم آشکاری که به کشاورزان و کسبه فریدونکنار به خاطر تفکرات مسموم عده ای سودجو و اعلام غیر استاندارد بودن برنج فریدونکنار رفته، حاضر شد تا از این طریق دغدغه های کشاورزان و کسبه و ظلمی که بر آنها رفته را رسانه ای کند و دست های پنهان و سودجو را رسوا  نماید.

 

مسئولین بایستی دست سودجویان را قطع کنند

 

وی اظهار داشت: با خوشنامی فریدونکناری ها بازی نکنید، این شهر را مقام عظمای ولایت خطه مبارک نامیدند، مردم ولایی فریدونکنار در همه عرصه ها یاور و پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند و ۹۰ درصد مردم این خطه کشاورز و زحمتکش هستند و از دست رنج خودشان ارتزاق می کنند و من هم افتخار می کنم کشاورز زاده هستم و نمی گذارم عده ای سودجو با آبروی این قشر عزیز بازی کنند.

 

کریمی اذعان داشت: کشاوزی به سبب تاثیر اساسی آن در زندگی مردم و رونق اقتصادی جامعه مورد تاکید فراوان آیات و احادیث اهل بیت (ع) است و به عنوان محبوب ترین حرفه نزد خدای بزرگ، بهترین شغل و شغل پیغمبران معرفی شده است.

 

وی یادآور شد: بر اساس روایت از امام صادق(ع) کشاورزان گنج های خدا در زمین اند، و نزد خدا کاری محبوب تر از کشاورزی نیست و خدا همه پیغمبران را کشاورز برانگیخت، جز ادریس که او خیاط بود، حالا عده ای سودجو در صدد بدنام کردن آنها و به ظاهر در صدد قطع روزی کشاورزان هستند که نزد خداوند این اعمال آنها گناهی نابخشودنی است.

 

کریمی از امام جمعه این شهرستان حجت الاسلام جلالی، قاسمی فرماندار و عضو و رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر سید هادی میرانی کناری به خاطر پیگیری و حمایت از کشاورزان و کسبه های مرتبط تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت: مسئولین به ویژه استاندار محترم جناب آقای ربیع فلاح جلودار و وزیر محترم کشاورزی باید استحضار داشته باشند که برنج فریدونکنار شهرت جهانی دارد، وقتی دست های پنهان برای بدنام کردن این برنج که با رنج و مشقت زیاد بدست می آید تلاش می کنند، بایستی آن دست ها را قطع کنند.

 

عده ای سودجو نمی خواهند کشور در مسیر توسعه و تولید گام بردارد

 

خیر نیک اندیش فریدونکنار با بیان اینکه عده ای سودجو نمی خواهند کشور در مسیر توسعه، پیشرفت و تولید داخلی گام بردارد، خاطرنشان کرد: مسئولین به داد کشاورزان این قشر زحمتکش جامعه برسند، نگذارند ارزشمند ترین برنج دنیا را زیر سوال ببرند!!!

 

وی تفکرات مسموم عده ای سودجو را که به دنبال واردات برنج خارجی به جای برنج ارزشمند طارم محلی و معطر فریدونکنار هستند را زاده استعمار دانست و یادآور شد: در گذشته نیز عده ای سودجو با استفاده از کیسه و مارک فریدونکنار در صدد بدنام کردن بهترین برنج کشور که در جلگه مرکزی استان مازندارن کشت می شود را داشته اند که این تفکر مسموم با شکست مواجه شد.

 

کریمی تاکید کرد: هر ساله با مهاجرت هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر از مناطق سرد سیبری به تالاب ها و اراضی کشاورزی و شالیزاری شهرستان فریدونکنار سبب می شود نه تنها کشاورزان از کود شیمیایی کمتری استفاده نمایند بلکه این پرندگان کرم و امراض زمین را می خورند، یعنی در واقع این پرندگان با سم زدایی کود سالم هم به زمین تزریق می کنند که این امر سبب می شود ما شاهد رشد بهترین برنج دنیا در منطقه باشیم.

 

کریمی با بیان اینکه آمل و فریدونکنار به طور مستقیم از آب هراز استفاده می کنند و فریدونکنار بخاطر ته بند بودن این آب سبب تقویت زمین کشاورزی می شود چرا که آب هراز سرشار از املاح معدنی است، تصریح کرد: رواج کشت دوبار برنج در شهرستان با برند جهانی سبب شد سودجویان احساس خطر نمایند و در صدد بدنام کردن این برنج با شهرت جهانی افتادند.

 

وی یادآور شد: در آستانه بیست و ششمین سالگرد سرداران و ۳۵۰ شهید خطه مبارک هستیم و نبایستی فراموش کنیم فریدونکناری ها نه تنها در پیروزی انقلاب، بلکه در ۸ سال دفاع مقدس با عنوان گردان خط شکن یا رسول و حمزه سیدالشهدا سرآمد دیگر رزمندگان بوده اند و این تعهد و ولایتمداریشان حتی در آمار و ارقام پس از دفاع مقدس برای همگان روشن است و این مردم حتی در پرداخت زکات سرآمد هستند.

 

کریمی افزود: این مردم با این پیشینه انقلابی و دینی آیا حاضر می شوند دسترنج خود را آلوده به مردم بدهند؟ تصور چنین چیزی حتی گناه است.

 

وی تاکید کرد: مسئولین نگذارند عده ای سودجو با صحبت های بی پایه و اساس بهترین برنج معطر جهان را زیر سوال ببرند، بازهم تاکید می کنم دست شیطان می خواهد نام شهدا و ارزش های این شهرستان را با بدنام کردن برنج فریدونکنار کم رنگ کنند که زهی خیال باطل، کشاورزان با فروش برنج عازم زیارت خانه خدا و عتبات عالیات می شوند، نگذارید شیطان صفتان با اعتقادات مردم بازی کنند.

 

 

 

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا