توزیع ۲ ميليون و ۸۷۲ هزار ليتر سوخت سهميه‌ای حمایتی بین بهره‌برداران بخش کشاورزی میاندورود

سیدشبر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاكنون ۲ ميليون و ۸۷۲ هزار ليتر سوخت سهميه‌ای حمايتی برای آب تخت زمين‌های شاليزاری، شخم و شيار و تسطيح زمين‌های كشاورزی توزيع شده است، اظهار کرد: توزيع سوخت در چند بخش از زيربخش‌های كشاورزی بر عهده مديريت جهاد كشاورزی میاندورود است.

وی بیان کرد: برای شخم و شيار، آب تخت و تسطيح زمين‌های شاليزاری ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار ليتر، مرغداری‌های فاقد شبكه گازرسانی حدود ۳۰۰ هزار ليتر سوخت نفتگاز و همچنین ۵۰۰ لیتر نفت سفید نیز بین بهره برداران توزیع شده است.

مدير جهاد كشاورزی میاندورود خاطرنشان کرد: كارگروه بازرسی متشكل از كارشناسان اين مديريت، شركت نفت و نماينده فرمانداری بر نحوه ثبت نام، تائيد و صدور حواله سوخت و چگونگي رعايت تكريم ارباب رجوع نظارت دارند.

اين مسئول اضافه کرد: توليدكنندگان بخش كشاورزی در فصل زراعی نبايد پس از صدور حواله سوخت زمان طولانی را برای دريافت آن از شركت‌های توزيع صرف كنند.

موسوی به كشاورزان توصيه كرد برای دريافت سوخت نفتگاز به اين مديريت مراجعه كنند تا پس از بررسی و ارجاع به شركت پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات لازم هرچه سريع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت گشت ۱۳۱ و حضور مستمر در روستاهای این منطقه، اظهار کرد: هفت ماهه نخست امسال، گشت سامانه ۱۳۱ به میزان ۸ هزار هکتار گشت پایدار به‌منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان داشته و فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و انجام فعالیت‌های آموزشی، ترویجی در زمینه کلیه امور مرتبط با امور اراضی را که حدود ۲۰۰ مورد بوده از اصول کاری این مدیریت دانسته تا روستاییان گرامی ناآگاهانه دچار ساخت و ساز غیر مجاز و در پی آن مشمول مراحل قضایی، تخریب، جریمه نقدی و… نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود در کنار کارهای آموزشی و پیش آگاهی، جدیت در کار را در دستورکار کارشناسان امور اراضی این مدیریت عنوان کرد و افزود: ۲۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۳ هزار و ۸۱۰ مترمربع به مراجع قضایی معرفی شده و با اعلام گشت سامانه ۱۳۱، تخریب ۱۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی به مساحت ۳ هزار و ۷۲۰ مترمربع در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز اجرا شده است.

وی یادآور شد: ۴۵ هکتار صدور سند برای زمین‌های فاقد سند رسمی بر حسب درخواست متقاضی با رعایت ضوابط صادر شده است و طرح‌های پذیرفته شده در کمیسیون تبصره یک و تبصره ۴ ماده یک نیز ۲۰ مورد صورت پذیرفته است.

موسوی با اعلام اینکه این شهرستان دارای ۶۸ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۵ میلیون و ۸۴ هزار قطعه و تولید ۹ هزار و ۵۷۸ تن گوشت سفید است، اضافه کرد: تعداد واحدهای مرغ مادر گوشتی شهرستان ۱۲ فارم با ظرفیت ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ قطعه و میزان تولید تخم مرغ شهرستان نیز ۲۱۲ تن است.

وی تولید جوجه یک روزه شهرستان را ۱۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۴۷۸ قطعه عنوان کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده، غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار از نیاسین هستند می‌توانند از بیماری‌های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا