اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار خواستار شد

مدیر کل وزارت بهداشت مسئولیت اشتباه خود را بپذیرد/ با حضور در رسانه ملی شفاف سازی کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، علی قاسمی در همایش هم اندیشی بخشداران، دهیاران و شوراهای شهرستان فریدونکنار که در دهستان کاردگرمحله برگزار شد اظهار داشت: به طور میانگین در سال ۹۱ بودجه تخصص یافته از محل تملک دارایی ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده و تا به امروز در سال ۹۲ این تخصیص به ۱۲ درصد رسیده است، هرچند که تا آخر تیرماه سال ۹۳ که سال مالی به اتمام می رسد به نظر باز هم به عدد ۲۵ درصد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه همه مطالبات و دغدغه های شما را قبول داریم و به آن احترام می گذاریم، اذعان داشت: در دو سال اخیر به مشکل بودجه ای برخورد کرده ایم، اولویت فعالیت ما به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام است.

قاسمی با اشاره به سالم بودن برنج فریدونکنار و اینکه این محصول بهترین برنج کشور است، تصریح کرد: اشتباهی را مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت انجام داد که بدون مطالعه و نمونه برداری و متعاقبا آزمایش بر روی این برنج به معاون وزیر بهداشت نامه زده، چند نوع از برنج ها را آلوده اعلام کرده، که ۳ نوع محصول با کیفیت کشور همچون برنج فریدونکنار نیز در بین آن قرار داشت.

وی ادامه داد: این مدیر کل دست به اشتباه بزرگتری زده است و به همه فروشگاه های مهم و دانشگاه های علوم پزشکی کشور رونوشت می زند و آنها نیز بلافاصله به تمام روسای شبکه بهداشت و درمان کشور نامه می زنند و با این کار خود مرغوبترین برنج کشور را زیر سوال می برند.

فرماندار فریدونکنار افزود: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونشان خواستیم تا به فریدونکنار بیایند و از برنج این شهرستان نمونه برداری نمایند و پس از آزمایش هایی که صورت پذیرفت از سوی آنها نامه ای به مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت فرستاده شد و بر استاندارد بودن برنج معطر فریدونکنار تاکید شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: از استاندار خواسته ایم که معاون وزیر در شبکه ملی حضور یابد و نادرست بودن خبر خود را اعلام کند و آن مدیر کل باید مسئولیت این هزینه را بپذیرد.

وی اظهار داشت: تاکید دولت بر حمایت از تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار است نباید با چنین اشتباهاتی خودزنی کنیم.

قاسمی عنوان داشت: اصناف به عنوان حامی کشاورزان باید پیشگام باشند و با پیگیری به موقع این اشتباه مرتفع گردد و هم از تکرار این اشتباه نیز پرهیز گردد تا هم کشاورز بدون دغدغه به کار خود ادامه دهد و بازار ما نیز التهاب پیدا نکند و مصرف کننده نیز در مصرف این محصول نگران نشود.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه باید از مصرف کود شیمیایی به سمت مصرف کود ارگانیک برویم، گفت: تا چه زمانی باید از کودهای شیمیایی استفاده نمائیم، آیا کودهای جایگزین نداریم، مضرات کودهای شیمیایی برای همه به اثبات رسیده است، مازندران متاسفانه در بحث سرطان در کشور رتبه برتر را داریم و علت اصلی آن آلوده بودن آب و خاک این استان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا