سردار نانوا کناری

بعضی مسئولین گفتار علوی و رفتار پهلوی دارند

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، در حاشیه مراسم یادواره سرداران و ۳۶۵ شهید شهرستان فریدونکنار سردار نانواکناری از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مورد شخصیت شهید حاج حسین بصیر گفت: شهید حاج حسین بصیر بین رزمندگان مسن تر از بقیه بود و از پیشکسوتان جبهه محسوب می شد.

وی ادامه داد:یکی از موضوعاتی که میتوان از حاج حسین بصیر نقل کرد آمادگی ایشان برای شهادت بود.این فرمانده جنگ همواره برای رفتن به شهرستان خجالت می کشید ،پرسیدیم برای چه خجالت می کشید ،شهید بصیر در جواب گفت:دیگران شهید شده اند و من زنده ام و روی دیدن پدر و مادران شهدا رو ندارم.

سردار دفاع مقدس افزود:شهید بصیر قبل از اینکه حرف بزند عمل میکرد و اعمال و رفتارش مطابق با گفتارش بود و به آنچه که می گفت عمل می کرد.

وی همچنین در مورد تاثیر یادواره شهدا در جامعه گفت:هدف از برگزاری یادواره شهدا ماندن در خط شهدا است .ما از حماسه ،ایثار و اعمال شهدا یاد می کنیم تا بتوانیم از آان الگو بگیریم و شهدا بهترین الگو برای ما هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان به مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که  امروز گریبانگیر جامعه شده تناقض بین رفتار و اعمال مسئولین است در صورتی که ما باید  مانند شهدا با یکسان سازی گفتار و اعمالمان اعتماد سازی می کردیم .

وی بیان داشت: بنده معتقدم  که اگر ما امروز از آنچه شهدا برای ما باقی گذاشتند الگو بگیریم دیگر هیچ هراسی از بحران های خارجی و داخلی نخواهیم داشت.

نانوا کناری با تاکید بر انیکه ما از تهدید امریکا و بیگانگان نمی ترسیم ،گفت:آنچه برای ما تهدید محسوب می شود این است که بعضی ها در رده ی مسئولین و در صف مدعیان خدمت قرار می گیرند که  رفتار و گفتارشان باهم مطابقت ندارد و  به تعبیر دیگر گفتار علوی و رفتار پهلوی دارند .

وی با بیان اینکه ما روی صحبت مان با کسانی است که با تناقص در اعمال باعث چالش قرار گرفتن کشور می شود و این تهدید است نه آمریکا اظهار داشت: نقد ما امروز به کسانی است که دم از عدالت میزنند و بی عدالتی می کنند ، دم از قانون می زنند و قانون شکنی می کنند ، دم از علی می زنند و بر علیه علی عمل می کنند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: امروز باید با الگو گرفتن از شهدا  کشور را مقتدر نگه داریم ،رزمندگان ما در نداری مقابل دشمن ایستادند و در روند حرکت با ابتکار و نوآوری ها بر مسیر اقتدار قدم نهادند .

نانوا کناری با تاکید بر اینکه امروز کشور باید از اقتصاد یک پایه خارج شود تصریح کرد: ایران کشوری پهناور و زر خیز است ،چرا امروز بعد از ۳۵ سال انقلاب باید گندم و برنج وارد کشور کنیم؟ چرا ایران خودرو  بعد از سه دهه به این وضع دچار می شود؟این چراها قابل تامل است.

وی ابراز داشت:اگر ما امروز قادر به فرستادن موجودات زنده به فضا هستیم بنابراین توانایی تولید خودرو استاندارد را هم داریم.چه کسی باید به مردم جواب دهد؟به چه دلیل نظارت به خوبی شکل نمی گیرد تا مفاسد اقتصادی رخ دهد؟ مسئول نظارت ها بر عهده ی چه کسانی است؟

وی یادآور شد: تمامی کسانی که دست اندرکاران کشور هستند و در مسند قدرت اعم از قوه  مجریه ، مقننه و قضاییه  قرار دارند باید جوابگوی مردم باشند.

نانوا کناری خاطرنشان کرد:مسئله دیگر سند چشم اندازی است که رهبر معظم انقلاب  به آن آشاره کردند اما بسوی آن نرفتیم قطعا در این زمینه مسئولین باید به مردم پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا