تیم کارشناسی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام می‌شود

مهران فرصت در گفت‎وگویی با اشاره به اقامت اوضاع در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، گفت: با توجه به اینکه کشور ما بر روی گسل زلزله واقع‌شده و وقوع این بلایای طبیعی گریزناپذیر است باید اقدامات و مطالعات هدفمند و منسجمی از سوی هر یک از دستگاه‌ها و نهادها در جهت کاهش حداقلی خسارات این حوادث غیرمترقبه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت ایمن‌سازی، اظهار کرد: مسکن از نیازهای اولیه هر شخص است و با توجه به اینکه جهت تهیه این نیاز هزینه نسبتاً بالایی به می‌زند توانایی‌های افراد صرف می‌شود، آوار شدن این سرپناه بر سر مردم و بی‌خانمان شدن و از دست دادن اعضای خانواده به هیچ طریقی قابل جبران نیست.

رئیس نظام‌مهندسی ساختمان مازندران بابیان اینکه تیم تخصصی این سازمان به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهد شد، افزود: پس از بررسی مستندات گرداوری شده، نتایج علمی این بازدید در قالب طرح پژوهشی در اختیار پژوهشکده‌ها، مراکز آموزشی و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط قرار خواهد گرفت.

فرصت با اشاره به لزوم کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه، خاطرنشان کرد: دفاتر نمایندگی این سازمان در شهرهای استان تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه، آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی اعضا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا