ترکیه: آمار آمریکایی‌ها دروغ است/ بیش از ۷۰۰۰ نیرو در سوریه حضور دارند

علیرغم اعلام شکست و پایان حکومت خودخوانده داعش، ایالات متحده آمریکا با شدت بخشیدن به روند تجهیز کردهای دموکرات سوریه و بعضی از سازمان های تروریستی به نظر می رسد در پی اجرای برنامه‌های پساداعش است.

در روزهای گذشته و همزمان با اعلام پایان حکومت داعش، آمریکا با ارسال جیپ های نظامی هامر و سلاح های سبک و سنگین برای نیروهای دموکرات نشان داد، به دنبال جایگزینی مناسب برای سازمان تروریستی داعش است. گواه این امر مصونیت جانی و انتقال چند هزار تروریست داعشی پس از اشغال شهر رقه توسط نیروهای دموکرات تحت حمایت آمریکا بود. این امر در معادلات آمریکایی ها احتمالا به ایجاد جبهه های جدید نبرد با ارتش سوریه و جبهه مقاومت منتج می شود.

تاسیس پایگاه های جدید در سوریه

ایالات متحده با تاسیس پایگاه‌های نظامی در سوریه با ظرفیت ۷۰۰۰ سرباز، همچنان به تجهیز و آموزش سازمان های تروریستی موجود در سوریه می پردازد؛ بعد از راه اندازی پایگاه نظامی حسکه در سوریه، آمریکا پایگاه های عین العرب، تل ابیض، راس العین، صرین، منبج، قامشلی و الباب را نیز تأسیس کرد.

همچنین آنها از کارخانه سیمان لارفارج در شمال غرب شهر عین عیسی به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می کنند.

پایگاه های ایالات متحده در سوریه از لحاظ  استقرار سربازان، اسلحه، مهمات و خودروهای زرهی متفاوت است، برخی پایگاه ها دارای ۲۵ تا ۳۵ سرباز هستند، و پایگاههایی که نزدیک به مراکز شهر قرار دارند، ۴۰۰ تا ۷۰۰ سرباز با تجهیزات مستقر هستند.

هرچند آمریکایی ها اعلام کرده اند ۲۰۰۰ سرباز در سوریه مستقر کرده اند، ولی به گفته روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» تعداد واقعی سربازان آمریکایی ۷۰۰۰سرباز است و دلیل افزایش پایگاه‌های آنها نیز همین مورد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا