وضعیت فوق‌العاده امنیتی در آمریکا

به گزارش بصیرنیوز، مادلین آلبریت نسبت به شرایط موجود در وزارت خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته است که خلاءهای موجود در وزارت خارجه، آمریکا را با وضعیت فوق‌العاده در بخش امنیت ملی روبروست.

مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دولت کلینتون از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ در مقاله‌ای برای واشنگتن پست درباره رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نوشته است: متاسفانه مسئولی که باید در برحسته کردن وزارت خارجه ایفای نقش کند چنین نمی‌کند.

تیلرسون با دفاع از کم شدن بودجه وزارتخانه متوبعش بنا به دلایلی که تنها برای خودش معلوم است پر کردن بسیاری از پست‌های مهم دیپلماتیک در وزارت خارجه را به تاخیر انداخته است.

آلبرایت حتی از اینکه ترامپ ممکن است نسبت به این موضوع توجهی داشته باشد ابراز تردید کرده و می‌گوید: ترامپ از شرایط به خوبی آگاه است و به صراحت گفته که برایش مهم نیست.

وی در ادامه آورده است: تیلرسون و ترامپ بسیاری از پست‌های وزارت خارجه را باز گذاشته‌اند و به این ترتیب آمادگی دیپلماتیک آمریکا به شدت آسیب دیده است. اگر ارتش آمریکا با بحران‌های استخدام و حفظ نیرو در این سطح مواجه شود همه خواهند گفت این یک حالت فوق العاده در بخش امنیت ملی است و این وضعیتی است که ما اکنون در وزارت خارجه آمریکا شاهد آن هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا