جدیدترین تحولات میدانی یمن

به گزارش بصیرنیوز،امروز جمعه در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به دو منزل مسکونی در منطقه شعبان در بخش رازِح غرب صعده در شمال یمن، ۱۵ غیرنظامی به شهادت رسیدند.

همچنین در پی حمله جنگنده‌های سعودی به یک منزل مسکونی در منطقه بنی معاذ در استان صعده، ۸ تن شهید شدند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور به سمت گذرگاه مرزی الطوال را دفع کردند.

همزمان با این تحول، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن استحکامات ارتش سعودی در منطقه الرمضه در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو شهر حرض و میدی در استان حجه در غرب یمن را آماج حملات شدید خود قرار دادند.

در پی عملیات تلافی‌جویانه منحصر به فرد نیرو‌های یمنی علیه مواضع مزدوران منصور هادی در کوه الکوفیه در بخش الوازِعیه در جنوب غرب استان تعز، ۱۷ تن از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

نیرو‌های یمنی سه خودروی نظامی مزدوران منصور هادی را در منطقه الهاملی در بخش موزع در استان تعز منهدم کردند.

در مقابل مزدوران منصور هادی اعلام کردند که بخش الخوخه در جنوب استان الحدیده را به کنترل کامل خود در آوردند.

در همین راستا منابع محلی از ورود نیرو‌های اماراتی و سودانی همراه با تعداد زیادی از خودرو‌های نظامی و ده‌ها خودروی زرهی به شهر الخوخه خبر دادند.

برخی منابع گفتند که مزدوران منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی، بخش الخوخه که در فاصله ۱۱۴ کیلومتری شهر الحدیده واقع است را پس از ۴۸ ساعت درگیری با نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به کنترل خود در آورده‌اند.

در مقابل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یکی از مناطق مهم در تپه‌های الجروف در منطقه حام در بخش المتون در جنوب غرب استان الجوف را به کنترل خود در آوردند که در پی این عملیات ۹ تن از مزدوران منصور هادی به هلاکت رسیدند.

طی ماه‌های گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان به این کشور، حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آن‌ها در جبهه‌های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

در مقابل جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشور‌های عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا