شهید کشوری افتخار ایران است/ مسئولان باید پاسخگوی خون شهدا باشند

به گزارش بصیرنیوز،

سردار اسرافیل کریمیان در یادواره شهید والامقام سرلشکر خلبان احمد کشوری و ۲۵ شهید دانش‌آموز شهرستان سیمرغ ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: شهید کشوری افتخار ایران عزیز است.

وی افزود: زمانی که در سرپل ذهاب بودم شهید کشوری پشتیبانی هوایی از واحد ما را بر عهده داشت.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید کشوری انسان بسیار وارسته، مؤمن و جان‌فشانی بود، تصریح کرد: شهید کشوری و شهید صمصام طور از افتخارات سیمرغ و مازندران هستند.

وی ادامه داد: برای امنیت امروز ۲۱۰ هزار شهید تقدیم کردیم که از این جمع ۳۷ هزار شهید دانش‌آموز بودند.

کریمیان بابیان اینکه شهدا جان خود را تقدیم کردند تا امروز کشور مقتدری به نام ایران داشته باشیم، تأکید کرد: آینده کشور در دستان شما دانش‌آموزان است، باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنید و ببینید شهدا به دنبال چه آرمانی بودند.

وی افزود: ماحصل هر میز مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی خون‌ده‌ها شهید است و مسئولین باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه در شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای از زمان طاغوت تعریف می‌کنند که گویا ایران جزیره ثبات، امنیت و اقتدار منطقه بوده است، تصریح کرد: این‌گونه نیست، در آن زمان ایران دارای نظامی بسیار وابسته بوده و بیش از ۷۰ هزار مستشار نظامی از کشورهای غربی بر مقدرات سیاسی و نظامی کشور احاطه داشتند.

وی ادامه داد: هیچ مسئولی حتی خود شاه حق نداشت بدون اجازه آمریکا تصمیم بگیرد و عزل و نصب کند.

کریمیان بابیان اینکه در حوزه نظامی حتی اجازه ساختن گلنگدن ژ ۳ را نداشتیم، اظهار کرد: آمریکایی‌های گاوچران از انسان‌های متمدن شیعه ایرانی که تاریخی ۲۵۰۰ ساله داشتند حق توحش می‌گرفتند.

وی افزود: بعد از انقلاب سرعت سازندگی در کشور افرایش بسیاری پیدا کرد و امروز هم ادامه داد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه توسعه کشور در بخش‌های مختلف نامتوازن بوده و برنامه‌ریزی درستی برای توسعه پایدار نداشتیم، تصریح کرد: در حوزه راه‌سازی و سدسازی بسیار توسعه داشته‌ایم اما از پول و سرمایه‌ای که در صنعت خرج کردیم هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم، اما اگر همان سرمایه را در بخش کشاورزی هزینه می‌کردیم جزو کشورهای نادر دنیا می‌شدیم.

وی ادامه داد: شما جوانان آینده دو بخش صنعت و کشاورزی را متوازن ببینید تا توسعه پایدار داشته و مشکل شغل کشور حل شود.

کریمیان بابیان اینکه تحولات عظیمی در منطقه رخ‌داده و جمهوری اسلامی یک ستون از تحولات است، اظهار کرد: حمایتی که مردم از نظام جمهوری اسلامی دارند دیکته‌های غربی‌ها در منطقه را غلط از آب درآورده است.

وی افزود: شاید بگویند جمهوری اسلامی با سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین چه‌کاری دارد اما اگر نقاط استراتژیک دنیا را بررسی کنیم چندین نقطه استراتژیک در این کشورها قرار دارد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه اگر کسی گفت ایران با سوریه، عراق و لبنان چه‌کاری دارد باید جواب داد چرا آمریکایی‌ها هزاران کیلومتر خارج از مرزهای خود و پشت مرزهای کشور پایگاه نظامی ایجاد کردند، تصریح کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلام به دنبال امنیت پایدار در کشور هستند.

وی در پایان گفت: مردم ما در زمان جنگ باهم متحد بودند، امروز هم برای سازندگی کشور باید متحد بوده و وابسته به جریان‌های سیاسی چپ و راست نباشیم، امروز باید شمشیر برهنه ولایت‌فقیه باشیم چراکه در این صورت پیشرفت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا