تمامی مدل‌های آیفون مشمول طرح رجیستری است/ داشتن گارانتی دلیل بر قانونی‌بودن تلفن همراه نیست

به گزارش بصیرنیوز،رضا پلنگ‌افکن در گفت‌وگو با مازند اصناف اظهار کرد: با آغاز طرح رجیستری گوشی‌های همراه در کشور شبهات و شایعاتی مطرح شده است که باید به برخی از رایج‌ترین آن‌ها جهت شفاف‌سازی خریداران و فروشندگان استان به آن اشاره کنم.

وی با اشاره به دقت خریداران تلفن همراه هنگام خرید، افزود: تمامی مدل‌های تلفن همراه و تبلت آیفون مشمول طرح رجیستری شده است. مشاهده شده است که برخی از فروشندگان به مشتری اعلام می‌کنند که فقط آیفون ۱۰ مشمول طرح شده است که نادرست است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن‌همراه مرکز مازندران تصریح کرد: تنها مرجع رسمی برای استعلام اصالت تلفن همراه سامانه پیامکی ۷۷۷۷ و شماره #۷۷۷۷* است. درصورتی‌که از سایر سامانه‌های پیامکی استعلام شود، نو یا دسته دوم بودن گوشی تلفن همراه در جواب استعلام نمایش داده نمی‌شود.

پلنگ‌افکن تأکید کرد: خریداران تلفن همراه حتماً قبل از خرید نسبت به استعلام اصالت تلفن همراه اقدام کنند، داشتن گارانتی و ضمانت‌نامه دلیل بر قانونی بودن تلفن همراه نیست.

وی در ادامه بیان کرد: مشاهده شده برخی از فروشندگان، داشتن آنتن تلفن همراه در هنگام فروش را دلیل بر رجیستر بودن تلفن همراه به مشتری اعلام می‌کنند. لازم به ذکر است تلفن همراه قاچاق پس از قرار دادن سیم‌کارت داخل آن آنتن خواهد داشت، ولی پس از مدت زمان ۳۰ روز قطع خواهد شد و دیگر سرویس نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران خاطرنشان کرد: مشاهده شده برخی از فروشندگان اعلام کرده‌اند که طرح رجیستری هنوز شروع نشده است، درحالی‌که طرح رجیستری از آغاز سه‌شنبه مورخ ۱۴ آذر وارد مرحله اجرایی شده و با شروع این طرح گوشی‌های قاچاق نمی‌توانند به‌صورت دائم از شبکه‌های اپراتوری سرویس بگیرند و پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پلنگ‌افکن در خصوص گوشی‌های وارداتی از طریق مسافرت‌های برون مرزی به خبرنگار ما پاسخ داد: مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند، در صورتی که خارج از کشور گوشی تلفن همراه خریداری کرده باشند، موظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود خود اظهار کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران در پایان اذعان کرد: در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج نشدن این موارد در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا