از اینجا رانده از آنجا مانده؛ حکایت دختری که دل به دشمن داد

به گزارش بصیرنیوز،دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران امری ثابت شده است و موارد متعددی را می توان برای آن ذکر کرد که یکی از بارزترین نمونه های آن ترور دانشمندان هسته ای کشورمان با اجیر کردن مزدوران داخلی بود.

اقدامات رژیم صهیونیستی اما؛ فقط منحصر به ترور  یا حذف فیزیکی نیست و با پیشرفت فناوری های ارتباطی نوین و شبکه های اجتماعی، صهیونیست ها از این ابزار نیز استفاده کرده و با فریفتن عناصر کم ظرفیت در پی اجرای نقشه های شوم خود در ایران هستند.

یکی از مزدورانی که از طریق همکاری با رژیم صهیونیستی سعی در پیشبرد برنامه های تل آویو علیه ایران داشت فردی است به نام «ندا امین». نامبرده مدتی را در ترکیه زندگی می کرد اما رژیم صهیونیستی به وی ویزای مخصوص داد و بدین ترتیب ندا امین روانه سرزمین های اشغالی شد.

روزهای خوش ندا امین در سرزمین های اشغالی البته مدت زیادی طول نکشید و وی اکنون از سوی رژیم صهیونیستی متهم به همکاری با ایران شده و با این اتهام مورد بازجویی قرار گرفته است.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی، می نویسد: وبلاگ نویس ایرانی که به اسرائیل رفته بود، به تازگی به ظن «ارتباط غیرقانونی با ایران» مورد بازجویی قرار گرفته است.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل موسوم به «شین بت» که وظیفه عملیات ضد جاسوسی را دارد، در بیانیه ای تایید کرده است که خانم امین بعد از انتقال به اسرائیل با نمایندگانی از ایران ارتباط برقرار کرده و به همین دلیل مورد پرسش قرار گرفته است.

بنابر این گزارش؛ ندا امین، وبلاگ نویس ایرانی است که سه سال در ترکیه درخواست پناهندگی از سازمان ملل داده بود. بعد از اینکه، دولت ترکیه او را تهدید کرد به ایران باز می گرداند. در همین حین اتحادیه روزنامه‌نگاران اسرائیل و فدراسیون روزنامه‌نگاران اورشلیم خواستار پناه دادن به او توسط رژیم اسرائیل شد و او مردادماه گذشته به فلسطین اشغالی رفت.

خانم امین می گوید پدر او یهودی و مادرش مسلمان است و خود را یهودی می داند. جزئیات بیشتری از این بازجویی اعلام نشده و ندا امین هم به رویترز گفته تمایلی به اظهارنظر بیشتر ندارد و در حال حاضر آزاد است!

آن طور که در گزارش رویترز آمده است، در بیانیه شین‌بت به زبان عبری برای اشاره به ایرانی‌های مورد نظر واژه‌ای استفاده شده که معنای «عوامل» یا «مقامات» نیز می‌دهد.

یک مقام امنیتی اسرائیل که خواسته است نامش فاش نشود به رویترز در این باره گفته است که امین با کسانی ارتباط داشته که «اقوامش نبودند و در ایران هستند»! این مقام اسرائیلی تایید کرده است که ندا امین در حال حاضر در بازداشت نیست.

رویترز در گزارش خود آورده است: پیشتر و در ابتدای ورود به سرزمین های اشغالی، ندا امین در مصاحبه با رسانه آلمانی «بیلد» مدعی تهدید از سوی ایران شده بود.

«آشیا گینوسار» رئیس انجمن روزنامه‌نگاران اسرائیل، نیز مدعی شده بود: «می‌توان پیش‌بینی کرد که ندا امین بلافاصله پس از ورودش به ایران دستگیر شود. زندگی او در خطر است، این امکان وجود دارد که او به خاطر کارش به عنوان خبرنگار و به دلیل این واقعیت که مقالاتی به فارسی برای وبسایت «تایمز اسرائیل» نوشته اعدام شود».

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفته بود: «ندا امین روزنامه‌نگاری است که زندگی‌اش به طور جدی در معرض خطر است. با توجه به مقتضیات انسان‌دوستانه، اجازه ورود هر چه زودتر او را صادر کردم».

گویا تاریخ مصرف ندا امین برای رژیم صهیونیستی به پایان رسیده چون اینک وی متهم به همکاری با ایران شده است و صهیونیست ها به دنبال آخرین بهره برداری های سیاسی از او هستند. وی در ایران نیز با اتهام همکاری با اسرائیل مواجه است و این یعنی آنکه ندا «از اینجا رانده و از آنجا مانده» شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا