اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

اولین جلسه کمسیون نظارت شهرستان فریدونکنار برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، در قانون جدید نظام صنفی اتاق اصناف رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اداره تعزیرات حکومتی، رئیس شورای شهرستان، رئیس اداره امور مالیاتی، نماینده فرماندار، رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف، فرمانده حوزه بسیج اصناف، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اداره بهداشت و درمان، نماینده انجمن حمایت از مصرف کنندگان، نماینده اتاق تعاون، و نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان به عنوان عضو اصلی در این کمیسیون حضور دارند.

روح الله ناصحی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیسیون نظارت با بیان اینکه فریدونکنار با رعایت حقوق واحد صنفی پیشرو است، اظهار داشت: آن چیزی که در کمیسیون مهم است فقط مسائل صنفی می باشد و از کنار آن مصوبات نبایستی به راحتی بگذریم و کمسیون نظارت شخص نیست بلکه یک جایگاه حقوقی است.

ناصحی یادآور شد: دو دهه از عمر قانون نظام صنفی می گذشت که در این راستا نیاز هایی احساس شد که در نهایت منتج به تغییر در قانون گردید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت افزود: مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه به قانون جدید و اصلاحات آن رای داد و در شورای نگهبان به تصویب رسید و در شهریور ماه به ادارات صنعت، معدن، تجارت و اتاق اصناف ارسال گردید اما تاکنون لایحه های اجرایی آن ارسال نشده است.

ناصحی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین کمیسیون نظارت و تعزیرات حکومتی برخوردار است، اذعان داشت: در تصویب نظرات باید به دور از هرگونه حاشیه پردازی و جانب داری عمل کنید و آن چه که مر قانون است پیاده نمائیم.

وی ادامه داد: این عزیزیان ترکیب فعال، مطلع و پابه کاری هستند، بنابراین در تفهیم مطالب و جاری روز شهرستان در حوزه اصناف قطعا با مشکلی برنخواهیم خورد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار گفت: کمیسیون نظارت حلقه اتصال ادارات و کسبه هستند، اگر اجرای مصوبات و ارائه آن درست انجام گیرد قطعا امور بر روال قانونی حرکت خواهد نمود.

ناصحی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نظارت صحیح داشته باشیم باید اتحادیه ها نسبت به تهیه و ارسال تراز مالی و بیلان اداری شامل سقف صنفی، حق عضویت و بودجه پیشنهادی را درست انجام دهند.

رئیس کمسیون نظارت شهرستان اظهار داشت: اتحادیه ها در بخش های خصوصی بازوان اجرایی مصوبات دولت و مجلس هستند و اصناف ما نیز یک بخش خصوصی فعال و کاربردی در کشور است، بنابراین باید سازکار این بخش های خصوصی باید سازمان درست با چیدمان مشخصی باشد.

وی با بیان اینکه اصناف باید در تمام مسائل سیاست های دولت و نظام و آنچه که قانون برای ما تصویب کرده است پیشرو باشد اذعان داشت: حضور ما در اینجا به پشتوانه این واحد های صنفی است و باید به این مردم ولایتمدار و دین دار شهرستان فریدونکنار احترام بگذاریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا