تولید ۱۵۰۰ تن ماهی در قفس دریایی طی سال ۹۵/ مهم‌ترین مشکلات پرورش‌دهندگان

به گزارش بصیرنیوز، سرمایه‌گذاران و پرورش‌دهندگان ماهی در قفس‌های دریایی استان مازندران در یک نشست صمیمی با حضور دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و حسین‌علی رستمی مدیرکل شیلات مازندران، مشکلات و تنگناه‌های این عرصه را بررسی کردند.

در این نشست، رستمی، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را یک پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: این طرح فرصت خوبی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال است که همواره مورد تأکید مسئولان کشوری و استانی بوده است.

وی از تولید یک‌هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس‌های دریایی در سال ۹۵ خبر داد.

مدیرکل شیلات مازندران تأکید کرد: پرورش‌دهندگان در این بخش با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات وثیقه برای دریافت تسهیلات، ورود محصولات شیلاتی از جمله ماهی تیلاپیا در بازار، عدم برخورداری از مشوق‌های صادراتی، هزینه‌های بالای کارشناسی فنی و فرآیند طولانی اخذ مجوزها روبرو هستند که حل این مشکلات یک عزم همگانی و استانی می‌طلبد و درصددیم تا مشکلات و تنگناه‌های بخش پرورش ماهی در قفس‌های دریایی پس از بحث و تبادل‌نظر و پیگیری‌های لازم مرتفع شود.

موافقت اصولی صدور ۳۴ واحد پرورش ماهی در دریا

در ادامه این نشست حیدرپور خاطرنشان کرد: در دریا چالش کارشناسی با محیط زیست در بحث پرورش ماهی داریم که در حال پیگیری از طریق مراجع استانی هستیم.

وی تصریح کرد: برای ۳۴ واحد پرورش ماهی موافقت اصولی و تأسیس در دریا صادر شده است که از این میزان ۲۱ مجوز تأسیس و ۱۲ قفس در دریا در حال حاضر پهن شده که از محل صندوق توسعه ملی فقط به طرح‌های پرورش ماهی در قفس و گلخانه که اهمیت زیادی برخوردارند تسهیلات ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان متذکر شد: دولت درصدد کمک به سرمایه‌گذاری در این فعالیت‌ها است و تلاش دارد که این قشر سرمایه‌گذار در بحث صادرات آبزیان هم از مشوق‌های صادراتی بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا