اتفاقات خوب در انتظار دکل‌بندان گلوگاهی است

به گزارش بصیرنیوز،

سیدعلی‌اصغر محمودی اظهار کرد: امروزه بیمه در بخش‌های مختلف جامعه وسعت پیدا کرده است و ۹۵ درصد حق بیمه توسط مردم و پنج درصد دیگر هم از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به ۴۲ میلیون نفر از مردم کشور از قبل از تولد تا بعد از فوت خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: در استان از جمعیت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفری، یک میلیون و ۹۵۰ هزار نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت مازندران زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند.

این مسئول با بیان اینکه ۶۲ درصد مردم گلوگاه زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند، بیان کرد: آمار گلوگاه نشان‌دهنده این است که مردمان شهرستان تأمین اجتماعی را خوب شناخته‌اند که ۲۵ هزار نفر از مردم گلوگاه خود را زیرپوشش سازمان قرار دادند.

محمودی ادامه داد: تأمین اجتماعی در گلوگاه سالانه ۱۸ میلیارد تومان براساس بودجه ابلاغی باید منابع کسب کند و اگر کارفرمایان همکاری لازم را داشته باشند، ۱۸ میلیارد تومان درآمد سازمان در شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سازمان‌های وابسته به تأمین اجتماعی در کنار سواحل آرام گلوگاه حدود ۳۰۰ واحد مجتمع اقامتی و رفاهی ایجاد کرده است، گفت: تأمین اجتماعی امیدوار است با همکاری و حمایت مسئولان و مردم، موانع از سر راه برداشته شوند تا این مجتمع تحت اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد و تمام ۴۲ میلیون نفر زیرپوشش در کشور بتوانند از این مجتمع اقامتی و رفاهی برخوردار شوند و زمانی که مسافری وارد شهرستان گلوگاه شود از نظر گردشگری و اقتصادی به نفع گلوگاه تمام شود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران درباره مشکلات حق بیمه دکل‌بندان گلوگاه، تصریح کرد: از آنجایی که بحث دکل‌بندان حائز اهمیت است، در نشست‌ها و جلسات مختلف توسط مسئولان استانی، کشوری، شهرستانی و نمایندگان پیگیری شده است که نتایجی در پی داشته است.

این مسئول افزود: براساس آمار ثبت‌شده در سامانه شناسایی هویت دکل‌بندان گلوگاهی تا بهمن ماه سال جاری حدود هزار و ۸۱۱ نفر از شهروندان گلوگاهی به عنوان کارگر دکل‌بند در سراسر کشور مشغول به کار بودند که از این تعداد ۱۵۰ نفر جان باختند و ۸۳۱ نفر نیز شاغل هستند.

محمودی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که دکل‌بندان را در گذشته دچار مشکل می‌کرد، عدم ساماندهی و نبود تعاونی دکل‌بندان در گلوگاه بود که در حال ساماندهی آنان هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد از ساماندهی و ثبت سوابق دکلبندان انجام شده است و زمانی که ساماندهی تکمیل بشود، می‌توان چند کار مهم برای کارگران انجام داد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: دکل‌بندانی که سن آن‌ها ۶۰ سال و بالاتر باشد، چنانچه یک سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند و در صورتی که منابع تا ۱۰ سال تأمین شوند، بازنشسته می‌شوند.

این مسئول گفت: خانواده دکل‌بندانی که عزیزان آنان در این شغل پر خطر جان باختند، چنانچه تا تاریخ فوت آنان بعد از تاریخ مهر ماه سال ۱۳۷۶ باشد و متوفی حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشد و همچنین اگر غرامت فوت نگرفته باشند آنان هم نسبت مانده سنوات پرداخت حق بیمه از مستمری برخوردار می‌شوند.

محمودی اظهار کرد: دکل‌بندانی که در حین کار کردن چار حادثه شدند و از کار افتاده شده‌اند و بر حسب تشخیص پزشک قادر به کار نیستند، چنانچه این گروه از افراد قبل از تاریخ حداثه یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند، آنان هم به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند و همچنین اگر در اثر شناخت و درصد از کار افتادگی بیش از ۶۶ درصد باشد، بر حسب تشخیص پزشک، آنان هم از مستمری برخوردار خواهند شد.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم دکلبندان گلوگاهی که تاکنون در خواست سابقه کرده‌اند، هر چه سریع‌تر سوابق آنان‌ها تجمیع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا